کد خبر: 1054717
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر لزوم تشکیل اتحادیه صنفی ناشران و کتابفروشان در این استان تاکید کرد و گفت: برای برون‌رفت از مشکلات موجود در این حوزه بهترین راهکار ایجاد و تشکیل یک اتحادیه صنفی است که همه ناشران و کتابفروشان استان در آن سهیم باشند.

سیدقاسم ناظمی در نشست مشترک با ناشران و کتابفروشان استان به مناسبت روز قلم با اشاره به اهمیت تشکیل اتحادیه صنفی در حوزه نشر و کتاب افزود: باید شیوه‌هایی را برای حرکت در این مسیر در نظر گرفت و تشکیل صنف ناشران و کتاب فروشان به بهتر شدن وضعیت حرفه‌ای حوزه نشر منجر می‌شود.

وی تاکید کرد: کار جمعی می‌تواند منجر به اتفاقات خوبی شود و اتحادیه می‌تواند تمام توقعات و مطالبات حوزه نشر را انعکاس دهد.

ناظمی، نهادهای رسمی متولی فرهنگ را تسهیل‌گر و راهگشا دانست و گفت: در کتار همراهی نهادهای رسمی، همت و اراده‌ خود ناشران و کتابفروشان موجب اتفاقات خوب در این عرصه خواهد شد.

وی اظهار کرد: حوزه کتاب یک رسانه شریف است و این رسانه شریف نیاز به حمایت دارد و بدون حمایت و همراهی نمی‌تواند موفق شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اجرای طرح‌های فصلی کتاب را در رونق این حوزه بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در طرح های فصلی کتاب که یکی از بهترین‌ طرح‌ها در حمایت از حوزه نشر است، استقبال خریداران و بالا بودن میزان فروش کتاب در کتابفروشی‏‌های عضو طرح نشان دهنده تأثیر این اقدام برای افزایش میزان مطالعه در بین افراد جامعه است.

وی در ادامه بر لزوم مهارت‌افزایی حوزه نشر و کتابفروشی ها تاکید کرد.

ناظمی بر لزوم تبلیغ در حوزه‌ نشر کتاب تاکید کرد و گفت: ما باتمام توان برای تبلیغ کتاب و فعالیت‌های حوزه نشر اعلام آمادگی می‌کنیم و در این خصوص بخشی از فرصت‌های خالی تبلیغات محیطی را به این حوزه اختصاص خواهیم داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه زبان موجودی زنده و سیال است و اگر مراقب آن نباشیم پس از مدتی ارزش و اصالت خود را از دست می‌دهد، گفت: باید افراد متخصص در این حوزه فعالیت کنند و ممیزی کتاب نیز در این راستا و با شانیت و تخصص همراه باشد و قانون در ممیزی کتاب بر سلیقه‌ ممیز مقدم است.

وی همچنین از برگزاری برنامه‌های رویداد محور حوزه کتاب در آینده ‌ای نزدیک در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبر داد.

در این نشست فعالان حوزه نشر و کتاب استان برخی از مسائل این حوزه را مطرح کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر