کد خبر: 1054593
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
به مناسبت روز قلم

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با حضور در منزل «عباس خوش‌عمل‌کاشانی» ضمن تبریک روز قلم، گواهینامه درجه یک هنری در رشته شعر را به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شاعر و نویسنده اعطا کرد.
ایوب دهقانکار، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به مناسبت روز قلم با حضور در منزل «عباس خوش‌عمل‌کاشانی» ضمن تبریک روز قلم، گواهینامه درجه یک هنری در رشته شعر را به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شاعر و نویسنده اعطا کرد.
در ابتدای این آیین عباس خوش‌عمل‌کاشانی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۶۰ در روزنامه اطلاعات استخدام شدم، اظهار کرد: تا سال ۱۳۷۶ در کسوت خبرنگار ارشد، ویراستار، سرمقاله‌نویس، مشاور ادبی و همچنین دبیر سرویس مقالات در مجله جوانان، ادبستان و گلچرخ فعالیت و سال‌ها نیز در دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری به عنوان ویراستار خدمت کردم. پدرم نیز قاری، استاد قرآن و مداح اهل بیت (ع) بود. او با اشاره به اینکه دریافت این گواهینامه برای من افتخاری است، عنوان کرد: اکنون در کنار ادعیه و دعا، تمام زندگی من یک لپ‌تاپ است که با آن وارد فضای مجازی می‌شوم و اگر آن نباشد، نمی‌دانم در تنهایی چه باید بکنم. عباس خوش‌عمل‌کاشانی در بخش بعدی این دیدار به تعریف خاطراتی از سال‌ها فعالیت خود در عرصه روزنامه‌نگاری، شعر و ادب و آشنایی‌اش با اهالی فرهنگ، هنر و خبر پرداخت. در ادامه این دیدار ایوب دهقانکار ضمن تبریک روز قلم بیان کرد: بخشی از شناخت شما از شعر محصول آشنایی شما با قرآن است، خدمات شما در حوزه شعر و ادبیات مشهود است و جامعه ادبی کشور به جهت نسل‌هایی که از شاعران متعهد پرورش دادید و استعداد‌هایی که کشف کردید، قدردان شماست. وی افزود: ما از سوی جامعه فرهنگ و ادب کشور در اینجا حضور داریم تا گواهینامه درجه یک هنری در رشته شعر را به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به امضای ایشان، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگستان هنر و سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده است، تقدیم شما کنیم. در پایان این آیین، مصطفی راضی‌جلالی (مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران) نیز که در این دیدار حضور داشت، گفت: دلیل شناخته شدن بالای ۷۰درصد از شاعران متولد دهه ۴۰ و برخی از متولدین دهه ۵۰ عباس خوش‌عمل‌کاشانی است، البته حتماً آن‌ها خود نیز بنیه داشتند، اما به واقع شاعران دو دهه با معرفی و همراهی او به شاعران شناخته شده کشور تبدیل شدند.
در این دیدار ایوب دهقان‌کار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، مصطفی رازی جلالی مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران و غلامرضا طریقی رئیس بخش شعر خانه کتاب و ادبیات ایران حضور داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار