کد خبر: 1054570
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
از مصاف استقلالی‌های لیگ تا نقش پررنگ نکونام و تارتار در سرنوشت قهرمانی
هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر که عصر دیروز با مصاف دو تیم ته‌جدولی ذوب‌آهن- سایپا استارت خورد، امروز در حالی با برگزاری هفت دیدار باقیمانده به نقطه پایان می‌رسد که در فاصله پنج هفته مانده تا پایان رقابت‌های این فصل، مدعیان قهرمانی و همچنین قعرنشینان هفته‌های حساسی را پشت سر می‌گذارند. هفته‌هایی که البته نتیجه‌گیری دیگر تیم‌ها نیز تأثیر بسزایی در سرنوشت آن‌ها دارد.
دنیا حیدری

سرویس ورزشی جوان آنلاین: هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر که عصر دیروز با مصاف دو تیم ته‌جدولی ذوب‌آهن- سایپا استارت خورد، امروز در حالی با برگزاری هفت دیدار باقیمانده به نقطه پایان می‌رسد که در فاصله پنج هفته مانده تا پایان رقابت‌های این فصل، مدعیان قهرمانی و همچنین قعرنشینان هفته‌های حساسی را پشت سر می‌گذارند. هفته‌هایی که البته نتیجه‌گیری دیگر تیم‌ها نیز تأثیر بسزایی در سرنوشت آن‌ها دارد.

یکی از حساس‌ترین بازی‌های امشب مصاف ساعت ۲۱:۱۰ پرسپولیس با شاگردان نکونام در فولاد آرناست. دیداری با آمار و ارقام جالب توجه که نتیجه آن، نه فقط برای صدرنشین لیگ برای حفظ جایگاهی که در اختیار دارد، بلکه برای فولاد نیز که به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان این فصل است از اهمیت بالایی برخوردار است. فولاد که با گرفتن یک امتیاز از سپاهان در هفته بیست و چهارم مانع از ادامه حضور نماینده زردپوش اصفهان در صدر جدول شد و کمک شایانی به صدرنشینی یاران یحیی کرد هفته گذشته برابر مس رفسنجان تن به شکست داد تا نه فقط کارش برای کسب سهمیه این فصل سخت شود که با روحیه‌ای نه‌چندان جالب آماده رویارویی با مدافع عنوان قهرمانی باشد. با این وجود فولاد در ۲۲ بازی اخیر خود برابر هیچ تیمی در خانه شکست نخورده و در طول دو فصل حضور نکونام برابر هیچ تیمی در خانه دو گل دریافت نکرده و آخرین باخت خانگی این تیم برابر پرسپولیس به دیدار رفت فصل قبل که نزدیک به ۶۰۰ روز از آن می‌گذرد، برمی‌گردد. با این حال نکونام هنوز بردی مقابل پرسپولیس دشت نکرده است. رویارویی یحیی و نکونام در تیم‌های مختلف به چهار مرتبه می‌رسد که یک بار سرمربی فعلی فولاد برنده بوده و سه مرتبه یحیی. نکونام، اما حالا در تلاش است تا برای نخستین بار پیروزی برابر پرسپولیس را هم تجربه کند. موفقیتی که اگر نصیب فولاد و سرمربی جوان آن شود، سرخپوشان را از صدر به زیر می‌کشد و زمینه‌ساز حضور دوباره سپاهان در صدر جدول می‌شود. مسئله‌ای که مهم‌ترین دلیل یحیی برای کسب سه امتیاز بازی با فولادی‌های خوزستان است.
تارتار یار کمکی یحیی در مصاف با سپاهان
مصاف ساعت ۱۹:۵۰ پیکان و سپاهان در ورزشگاه شهدای شهر قدس نیز از دیگر بازی‌های حائز اهمیت امروز است. مصاف شاگردان تارتار بعد از بازی امروز در هفته سی‌ام نیز با پرسپولیس دیگر مدعی قهرمانی می‌تواند نقشی اساسی در سرنوشت قهرمان این فصل ایفا کند، خصوصاً که بعد از ملقی شدن حکم کمیته انضباطی برای کسر سه امتیاز از این تیم، شاگردان تارتار که در میانه‌های جدول قرار دارند امیدوار به کسب سهمیه نیز شده‌اند و همین انگیزه و روحیه می‌تواند روز سختی را برای زردپوشان اصفهانی رقم بزند. هرچند که سپاهان ۱۳ هفته است که رنگ باخت به خود ندیده و آخرین شکست این تیم به هفته سیزدهم و مصاف با شهرخودرو برمی‌گردد. با وجود این نه فقط برد که حتی تساوی برابر پیکان هم می‌تواند کار شاگردان نویدکیا را برای بازگشت دوباره به صدر جدول سخت کند و بی‌شک همین دلیل کافی است تا سرمربی جوان زردپوشان به دنبال کسب پیروزی برابر پیکان در این بازی خانگی باشد. هرچند که عدم حضور محمدرضا خلعتبری، محمد کریمی و محمد محبی در بازی با پیکان به دلیل محرومیت می‌تواند کار نویدکیا و یارانش را مقابل شاگردان پرانگیزه تارتار سخت کند.
فیروز کریمی، مجیدی را هم قربانی می‌کند؟
از مصاف استقلالی‌های لیگ هم نمی‌توان غافل شد، رویارویی فرهاد مجیدی با فیروز کریمی که هفته گذشته در نخستین حضورش روی نیمکت تراکتور موفق به کسب برتری برابر ذوبی‌های اصفهان شد و حالا در دومین مصاف خود باید ساعت ۱۹:۱۵ امشب در آزادی برابر استقلال صف‌آرایی کند. تیمی که بعد از توقف مقابل آلومینیوم اراک به دنبال کم کردن فاصله ۱۰‌امتیازی خود با پرسپولیس صدرنشین است. آبی‌پوشان دور رفت را با نتیجه پرگل ۳ بر یک به پایان بردند، اما در این بازی مجیدی، وریا غفوری را همچنان به دلیل مصدومیت و فرشید اسماعیلی را به دلیل محرومیت به همراه ندارد و علاوه بر آن دیاباته هم که به تازگی به تمرینات این تیم بازگشته از شرایط آرمانی برخوردار نیست و ملیچ نیز به دلیل مشکلات مالی که با باشگاه پیدا کرده در بازی با تراکتورسازی غایب است و این مسئله می‌تواند کار مجیدی را در مصاف با یاران فیروزی کریمی سخت کند، خصوصاً که در آن سوی میدان نیز فیروز کریمی بدش نمی‌آید بعد از ناکامی‌های متعدد تراکتور در کمترین زمانی که در اختیار دارد با کسب سهمیه لیگ قهرمانان توانمندی‌های خود را به رخ بکشد که حالا باید دید بعد از ذوب‌آهن می‌تواند مجیدی را هم برای رسیدن به اهداف خود قربانی کند یا نه.
رویارویی استقلالی‌های لیگ و جدال قعرنشینان
نفت مسجدسلیمان دیگر تیمی که در محدوده خطر قرار دارد و برای بقا می‌جنگد امروز با شهرخودرو دیدار می‌کند. تیمی که بعد از دو برد برابر تراکتور و سایپا به دنبال سومین برد متوالی است، اما جالب‌ترین نکته این دیدار مصاف رحمتی و محمود فکری، استقلالی‌های سابقی است که امروز به دنبال گرفتن امتیاز از یکدیگر هستند. با این حال جذاب‌ترین مصاف استقلالی‌های لیگ رویارویی قلعه‌نویی با منصوریان در دیدار گل‌گهر و آلومینیوم اراک است. آلومینیومی که هفته گذشته استقلال مجیدی را از سد راه برداشت حالا در پی کسب پیروزی برابر پرافتخارترین سرمربی استقلالی لیگ برتر است. ماشین‌سازی هم که از هفته‌ها قبل سقوطش به لیگ دسته یک قطعی شده و ادامه حضورش در لیگ برتر به معجزه می‌ماند در بازی امروز میزبان مس رفسنجان است. تیمی که بعد از برتری مقابل فولاد به دنبال شکست قعرنشین لیگ است. مصاف نفت آبادان با نساجی مازندران، دو تیم ریشه‌دار و قدیمی لیگ برتر و فوتبال ایران نیز می‌تواند از جمله بازی‌های جذاب این هفته باشد که برای نساجی در واقع به معنای جنگی برای بقاست. هرچند که نفتی‌های آبادانی هم به‌رغم کسب ۳۲ امتیاز و حضور در رده دهم جدول به دلیل نزدیکی فاصله امتیاز‌های تیم‌های پایین جدول هنوز به طور کامل از محدوده خطر دور نشده‌اند و به همین دلیل هدفی جز کسب سه امتیاز این بازی خانگی ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار