کد خبر: 1054506
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
صحبت‌های قائمی در خصوص تیم ملی والیبال ایران حاشیه‌هایی را ایجاد کرده است که باید فدراسیون والیبال آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد.
درحالی که کمتر از ۲۰ روز به شروع رقابت‌های المپیک باقی مانده است، اظهارات فرهاد قائمی پس از خط خوردن، تیم ملی والیبال را وارد حاشیه کرد.

تیم ملی والیبال ایران که با هدایت ولادیمیر آلکنو روس کار خود را در لیگ ملت‌های والیبال آغاز کرد شروع خوبی از خود نشان نداد و پس از نتیجه‌های ضعیف در لیگ ملت‌های والیبال، رئیس فدراسیون از مردم عذرخواهی کرد و در پیامی از حضور فرهاد قائمی در تیم ملی والیبال خبر داد؛ حضور قائمی در تیم ملی والیبال درحالی بود که این بازیکن قبل از شروع لیگ ملت‌های والیبال از تیم ملی خداحافظی کرده بود.

پس از بازگشت ملی پوشان والیبال به ایران و استراحت کوتاه، از شنبه (۱۲ تیر ماه) تمرین تیم ملی با حضور ۱۹ بازیکن آغاز شد. آلکنو می‌بایست از این ۱۹ بازیکن تنها ۱۲ والیبالیست را با خود به المپیک ببرد. در این لیست ۱۹ نفره منتشر شده نام فرهاد قائمی ملی پوش ایران هم دیده می‌شد.

آلکو پس از حضور در تمرین روز گذشته تیم ملی والیبال بر روی نام سه بازیکن خط قرمز کشید که فرهاد قائمی هم جزو بازیکنان خارج شده از اردوی تیم ملی والیبال بود. پس از خارج کردن نام این ملی پوش از لیست تیم ملی، او در مصاحبه‌ای از خجالت بسیاری در فدراسیون والیبال درآمد و صحبت‌های شائبه انگیز و ادعا‌های مختلفی را مطرح کرد.

قائمی اظهار داشت: "حرفی که داورزنی (رئیس فدراسیون والیبال) روز اول با من زد این بود که ۱۰۰ درصد در تیم حضور خواهم داشت و تایید کادر فنی را هم گرفته است. دلیلش هم این بود که تیم ملی در دریافت مشکلاتی دارد و حضور من می‌تواند به تیم ملی کمک کند. "

این صحبت‌های قائمی درحالی بوده که آلکنو بلافاصله پس از حضور در تیم ملی او را کنار گذاشته است. سوالی که ایجاد می‌شود این است که چگونه این بازیکن به تایید کادر فنی رسیده، اما بلافاصله پس از حضور سرمربی او از تیم ملی خط می‌خورد؟

شاید برای والیبال دوستان که اخلاق آلکنو برایشان شناخته شده باشد روشن است که این مربی اصلا توصیه پذیر نیست و اجازه دخالت به دیگران را در کار‌های خودش نمی‌دهد. او حتی پیش از اعزام تیم ملی والیبال ایران صراحتا اعلام کرد که هیچ شخصی اجازه ندارد در تصمیماتش دخالت کند.

اما سوالی که مطرح است چرا باید داورزنی چنین صحبتی را با قائمی داشته باشد؟ مگر رئیس فدراسیون والیبال به اخلاقیات آلکنو آشنا نیست؟

آلکنو مربی بسیار جدی و بدون تعارفی است که کارنامه درخشان خود را با این حرف‌ها خراب نمی‌کند. او به قدری جدی است که حتی بازیکنان باتجربه از حضورشان در المپیک توکیو مطمئن نبوده و مجبور هستند که بهترین عملکرد خود را نشان دهند.

امیر خوشخبر سرپرست تیم ملی والیبال در مورد دعوت میرزاجانپور و قائمی به ایسنا گفت: توتولو با تایید آلکنو به ما اعلام کرد که باید این دو بازیکن در تمرین حضور داشته باشند تا مجددا آلکنو آن‌ها را زیر نظر بگیرد.

این نشان می‌دهد که سرمربی تیم ملی والیبال ایران تنها از فدراسیون درخواست کرده که این دو بازیکن در تیم ملی حضور داشته باشند و صحبتی از حضور قطعی آنان در ترکیب اصلی تیم ملی نشده است.

قائمی در ادامه صحبت‌های خود ادعا کرده است: "واقعاً در روز‌های گذشته حرف‌های پیمان اکبری را کامل درک نکردم تا اینکه خودم با این شرایط روبرو شدم. مافیایی در تیم ملی وجود دارد که برای تمام اتفاقات برنامه‌ریزی می‌کند. من المپیک را دیده‌ام و در تمام تورنمنت‌های والیبالی حضور داشتم، پس برای برگشت به تیم ملی دنبال سفر نبودم. ضمن اینکه من بازیکن سفارشی نیستم و دلیل برگشتم به تیم ملی فقط کمک کردن بود. من باید جواب مردمی که در همه ساعات شبانه روز والیبال را تماشا می‌کنند و حالا برایشان سوال پیش آمده چرا خط خورده‌ام را بدهم. "

درحالی صحبت از مافیا در تیم ملی شده که این بازیکن هیچ اشاره‌ای به معرفی آن‌ها نکرده است. ابهامی که ایجاد می‌شود این بوده که اگر مافیا در تیم ملی والیبال ایران وجود دارد بسیاری از این بازیکنان از جمله قائمی با دستور همین مافیا سال‌ها در ترکیب اصلی تیم ملی والیبال توپ زده اند و به نوعی باید بازیکنان مدیون این مافیا باشند!

قائمی یکی از چهره‌های محبوب تیم ملی والیبال ایران بوده که در بسیار از مسابقات به کمک تیم ملی آمده است، اما با این صحبت‌های مطرح شده در فاصله کوتاه مانده تا المپیک، تیم ملی والیبال ایران درگیر حاشیه شد. انتظار می‌رود باتوجه به صحبت‌های این ملی پوش، قائمی اسامی مافیای والیبال را اعلام کند تا شر چنین افرادی از سر والیبال کم شود. با این کار، قائمی خدمت بزرگی را به جامعه والیبال خواهد کرد چرا که می‌تواند یک نسل جدید را از وجود چنین افرادی نجات دهد. اما از طرف دیگر اگر انتشار اسامی افرادی که در کار فدراسیون دخالت کرده و مافیای این رشته حساب می‌شوند توسط قائمی منتشر نشود، می‌توان نتیجه گرفت که این صحبت‌ها برپایه و اساس درستی زده نشده و باید فدراسیون والیبال به خاطر ایجاد حاشیه آنهم در زمان مهم المپیک برخورد جدی با این بازیکن داشته باشد تا دیگر چنین رفتار‌هایی در تیم ملی والیبال دیده نشود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار