کد خبر: 1054447
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سبزوار مطرح شد:
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در سبزوار گفت:برای شرکت‌های دانش بنیان در شهرک های صنعتی اولویت‌های ویژه و مناسبی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر صمت ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران،  در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سبزوار و بازدید از واحدهای صنعتی سبزوار که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد، گفت :در هر منطقه ای از شهرکهای صنعتی سبزوار و همچنین شهرکهای صنعتی کل کشور، که زمین مناسب برای واگذاری وجود داشته باشد، به شرکتهای دانش بنیان در قالب اختصاص ۱۰ درصد تخفیف در ابتدای واگذاری و ۳۰ درصد تخفیف در انتهای اتمام اقساط ۴۸ ماهه آن واگذار می شود.

علی رسولیان افزود : با نظر وزیر  صنعت، معدن و تجارت، ۲۰ پروژه زیرساختی برای صنایع مستقر در شهرکهای صنعتی سبزوار و شهرستانهای اطراف آن در قالب تفاهم نامه تعریف و برنامه های آن مشخص شده است اما اجرای این برنامه ها زمان بر است ولی به زودی عملیات اجرایی آغاز ودر طی سال جاری به اجرا درمی آید.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی نیز در ادامه اشاره داشت : با توجه به وجود متعدد شهرک های صنعتی در سبزوار، فراهم کردن زمینه انتقال برق به آنها با مشکلاتی مواجه شده بود ؛ که نیاز به ایجاد پست فوق توزیع برق در این شهرستان وجود دارد، که رفع موانع واحدهای تولیدی در زمینه زیرساخت‌ها مربوطه صورت می پذیرد و در نظر است در سطح استان با همکاری اپراتورهای مخابراتی پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت را به صورت کامل داشته باشیم.

علی بهرامی زاده  افزود:  تحویل زمین برای ایجاد واحدهای کارگاهی با اولویت کارگاههای دانش بنیان در سطح شهرک های استان و منطقه در دستور کار است که تا پایان تیر ماه با فراخوان عمومی  عملیاتی می شود.

وی ادامه داد : با وجود صنایع متعدد وابسته به صنعت خودرو در سبزوار، بستر تکمیل خوشه صنعتی و شهرک صنفی درودگری پیشرفتهایی در این زمینه فراهم شده که این شرکت جهت پشتیبانی از واحدهای صنعتی تمام حمایت را انجام خواهد داد که این موارد نیازمند همکاری و همیاری دستگاه های اجرایی شهرستان و استان می باشد.

 

خبرنگار:آرش بدوئی

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار