کد خبر: 1054425
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
وزارت خارجه چین:
سخنگوی وزارت خارجه چین با انتشار پیامی توئیتری، خروج یکجانبه آمریکا از برجام را دلیل ایجاد بحران کنونی در پرونده هسته‌ای ایران عنوان کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «هوآ چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با انتشار پیامی توئیتری، خروج یکجانبه آمریکا از برجام را دلیل ایجاد بحران کنونی در پرونده هسته‌ای ایران عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه چین در پیام خود نوشت: خروج یکجانبه آمریکا از برجام و فشار حداکثری این کشور علیه ایران، ریشه‌های بحران فعلی هسته‌ای ایران هستند.

وی در بخش دیگری از پیام‌های توئیتری خود افزود: طبیعتاً، آمریکا باید اقدامات اشتباه خود را تصحیح کند. برای شروع، این کشور باید به طور کامل تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی خود علیه ایران و طرف‌های ثالث را بردارد تا ایران تشویق شود که در مسیر مشابه گام برداشته تا موفقیت حاصل شود.

لازم به ذکر است، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز امروز یکشنبه نسبت به احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام ابراز علاقه مندی کرد.

در پیام توییتری سفارت روسیه در انگلیس به نقل از وی آمده است: روسیه علاقمند است که اجرای برجام را به یک مجرای پایدار و قابل پیش‌بینی بازگرداند و شرایطی برای عادی‌سازی همکاری بین‌المللی با ایران در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، تحقیقات علمی و فناوری از جمله اتمی صلح‌آمیز ایجاد شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار