کد خبر: 1054328
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
قاضی‌زاده‌هاشمی:
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا بیان اینکه واکسیناسیون باید به صورت ضربتی انجام شود گفت: واکسن «کوو ایران برکت»، چون از استاندارد‌های لازم برخوردار است اطمینان‌خاطر برای مردم ایجاد می‌کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تولید انبوه واکسن کرونا در کشور شروع شده است، طوری که هم‌اکنون واکسن استاندارد «کوو ایران برکت» به همراه سایر واکسن‌های شرکت‌های ایرانی سازنده واکسن کرونا تا ماه‌های آینده کشور را از واردات این نوع واکسن بی‌نیاز می‌کند.

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی به روند واکسیناسیون در کشور اشاره کرد و افزود: گروه‌های هدف در حال دریافت واکسن کرونا هستند و بخش عمده‌ای از آن‌ها دوز دوم را نیز دریافت کرده‌اند. در چنین شرایطی با ورود انبوه واکسن‌های ایرانی آماده تزریق، سرعت واکسیناسیون در کشور باید بیشتر شود تا در نهایت واکسیناسیون عمومی در ماه‌های آینده عملی شود.

وی به اظهارات دکتر محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نسبت به ارسال ۵۰ میلیون دوز واکسن تا پایان شهریورماه سال جاری به وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: این نوع واکسن، چون از استاندارد‌های لازم برخوردار است اطمینان‌خاطر برای مردم ایجاد می‌کند، اما باید به این نکته نیز توجه شود که نحوه اجرا و سرعت‌بخشی واکسیناسیون چگونه باید باشد تا با واکسینه شدن کل جمعیت ایران، از بحران این بیماری مرگبار با کمترین تلفات عبور کنیم.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه افزود: هر چند تولید انبوه واکسن ایرانی بارقه امیدی را در دل‌ها ایجاد کرده است که پشتوانه قوی تولید ملی در این زمینه وجود دارد، اما باید گفت اکنون کشور در شرایط نامناسب بیماری قرار دارد و شیوع ویروس جهش‌یافته هندی (دلتا) نگرانی‌هایی را برای مردم و جامعه پزشکی در پی داشته است؛ بنابراین چه واکسن به‌وفور در بازار باشد یا واکسیناسیون با سرعت کم انجام شود، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی تا نابودی این ویروس کشنده ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واکسیناسیون باید به صورت ضربتی انجام شود، افزود: سختگیری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال دستوراتی برای کاهش شیوع ویروس کرونا که این روز‌ها ایران را درگیر کرده ضروری است.

قاضی‌زاده‌هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا در شرایط بحرانی بیماری «کووید-۱۹» کمتر به موضوع سختگیری‌ها در ستاد ملی مقابله با کرونا توجه می‌شود، اظهار داشت: در این ستاد اعمال استاندارد‌های لازم برای مقابله با بیماری تعریف شده است، آنگونه که در شهر‌های قرمز باید محدودیت‌هایی ایجاد شود و برخی مشاغل تعطیل شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر استفاده از واکسن‌های داخلی، توجه و تمرکز بر واردات واکسن به کشور ضروری است تا در ۳-۲ ماه آینده خیلی‌ها بویژه افراد آسیب‌پذیر از بحران این بیماری با تزریق واکسن کرونا عبور کنند.

منبع: روزنامه وطن امروز
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار