کد خبر: 1054259
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
۵ عضو دولت با آیت‌الله رئیسی دیدار کردند
درست یک ماه دیگر، دولت دوازدهم به پایان می‌رسد و رئیس‌جمهور منتخب با حضور در پاستور سکان اجرایی دولت سیزدهم را به دست خواهد گرفت. این اتفاق اگرچه نکته تازه‌ای نیست، اما آنچه که جابه‌جایی قدرت در دولت سیزدهم را ویژه و قابل توجه کرده است و می‌توان گفت صفحه نوینی از حکمرانی اسلامی را به نمایش گذاشته است، مشی رئیس‌جمهور منتخب است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: درست یک ماه دیگر، دولت دوازدهم به پایان می‌رسد و رئیس‌جمهور منتخب با حضور در پاستور سکان اجرایی دولت سیزدهم را به دست خواهد گرفت. این اتفاق اگرچه نکته تازه‌ای نیست، اما آنچه که جابه‌جایی قدرت در دولت سیزدهم را ویژه و قابل توجه کرده است و می‌توان گفت صفحه نوینی از حکمرانی اسلامی را به نمایش گذاشته است، مشی رئیس‌جمهور منتخب است.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در همه مواضع انتخاباتی قبل و بعد همواره دولت خود را فراجناحی و «دولت امید» معرفی کرده است، در مناظرات انتخاباتی هرگز از مسیر اخلاق اسلامی عدول نکرد، با رقبای انتخاباتی خود دست رفاقت داد، با فعالان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا تماس گرفت و از آن‌ها خواست انتقاد‌ها و پیشنهاد‌های خود را به ایشان بدهند. ترکیب کابینه را بر شایسته گزینی و شایسته سالاری استوار کرد و با راه اندازی سامانه «یاران رئیسی» از همه صاحبنظران خواست هرکسی را که توان اجرایی دارد معرفی کنند.
این نگاه وحدت‌آفرین تا اینجای کار البته پاسخ گرفته است. در کنار تبریک‌های مرسوم سران قوا، و دیدار با آنها، رئیس‌جمهورمستقر، وزرای دولت را گسیل داشته تا مرتب به رئیس‌جمهور منتخب گزارش دهند و انتقال قدرت به آرامی و در کمال آرامش اتفاق بیفتد.
گزارش ۵ عضو کابینه به رئیسی
بر این اساس دیروز هم وزرای دفاع، جهاد و ارتباطات، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی با حضور در دفتر آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی به صورت جداگانه با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کردند. امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح که پیش از این نیز همراه با فرماندهان عالی‌رتبه نظامی برای تبریک پیروزی آیت‎الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرده بود، در دیدار خود گزارشی از اقدامات و دستاورد‌های وزارت دفاع در حوزه‌های مختلف از جمله میزان آمادگی دفاعی کشور در مقابله با تهدیدات ارائه کرد.
کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی هم با تبریک پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ۲۸ خرداد و آرزوی موفقیت برای دولت آینده گزارشی از اقدامات این وزارتخانه و وضعیت کشاورزی و مهم‌ترین چالش‌ها و مسیر‌های پیش روی دولت سیزدهم برای تأمین نیاز‌های اساسی مردم از جمله گندم، مرغ و گوشت ارائه کرد. محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در دیدارش با رئیس‌جمهور منتخب، با تبریک انتخاب آیت‌الله رئیسی به‌عنوان هشتمین رئیس‌جمهور کشورمان و آرزوی توفیق برای وی و همکارانش در دولت آینده، از وضعیت و اقدامات این وزارتخانه به منتخب ملت گزارش داد.
آیت‌الله رئیسی نیز با تشکر از اظهار محبت وزرای دفاع، جهاد و ارتباطات و گزارش عملکرد وزارتخانه‌هایشان، استفاده از تجارب و همکاری همه بخش‌ها برای پیشبرد برنامه‌ها و مأموریت‌های دولتش در خدمتگزاری به مردم و بهبود وضع موجود را مورد تأکید قرار داد.
رؤسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی از دیگر مسئولان دولت دوازدهم بودند که برای ارائه گزارش درباره عملکرد سازمان متبوعشان به صورت جداگانه با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کردند. محمدباقر نوبخت در دیدار با آیت‎الله رئیسی ضمن تبریک انتخاب ایشان به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور و آرزوی موفقیت برای دولت آینده، گزارشی از وضعیت کشور و چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم در حوزه‌های گوناگون ارائه کرد.
سید ابراهیم رئیسی با تشکر از اظهار محبت رئیس سازمان برنامه و بودجه و گزارش وی درباره اقدامات این سازمان و شرایط کشور، بر لزوم تحول همه‌جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: دولت مردمی به دنبال آن است که با تغییر برخی ساختار‌ها و رویکردها، توزیع عادلانه و مدیریت بهینه امکانات و اتکا به توان داخل وضع موجود را به نفع مردم تغییر دهد.
اکبر کمیجانی رئیس کل بانک مرکزی نیز در دیدار با رئیس‌جمهور منتخب، گزارشی از چالش‌های حوزه پولی و بانکی و وضعیت ارزی کشور ارائه کرد. وی با تبریک پیروزی آیت‎الله رئیسی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و آرزوی موفقیت برای دولت آینده، درباره چالش‌های حوزه پولی و بانکی و وضعیت ارزی کشور و مسائل مهم مربوط به بانک مرکزی به رئیس‌جمهور منتخب گزارش داد.
رئیسی نیز با تشکر از ابراز محبت رئیس کل بانک مرکزی و گزارش وی درباره نظام پولی و بانکی کشور، بر لزوم هماهنگی تیم اقتصادی دولت برای رفع مشکلات این حوزه تأکید کرد. در این دیدار، راهکار‌های اصلاح نظام مالی و تأمین منابع ارزی برای تهیه کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
تاکنون علاوه بر نوبخت و کمیجانی، تعداد دیگری از اعضای ستاد اقتصادی دولت از جمله وزرای نفت، صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در دیدار‌های جداگانه با رئیس‌جمهور منتخب، درباره وضعیت کشور و عملکرد این وزارتخانه‌ها گزارش داده‌اند.
همه در مسیر یاری دولت به نفع مردم
چندی پیش محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت گفته بود: وظیفه تک تک اعضای دولت است تا روز ۱۳ مرداد تلاش کنند یک انتقال قدرت آرام داشته باشیم. همه گزارش‌ها، اطلاعات و برنامه‌های آینده باید صادقانه و شفاف در اختیار شخص رئیس‌جمهور منتخب و مجموعه ایشان قرار گیرد و در آینده به وزرا و مدیران دولت سیزدهم منتقل شود. حتی باید گام دیگری برداریم، برای ماه‌های اول تشکیل دولت سیزدهم مقدماتی فراهم کنیم که معاونان و وزرا راحت‌تر بتوانند به فعالیت بپردازند. رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: من فکر می‌کنم هم در خصوص مسائل داخلی و هم خارجی و اقتصادی همه باید تلاش و کمک کنیم. هرچه به دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم به مردم خود کمک کرده ایم.
پیشتر سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرماندهان ارشد سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان عالی رتبه نظامی کشور با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب، با آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی دیدار کردند. فرماندهان ارشد نظامی در این دیدار ضمن تبریک پیروزی آیت‎الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری بر آمادگی نیرو‌های مسلح برای کمک به دولت جدید و ارتقای توانمندی‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف و شکل‌گیری ایران قوی تأکید کردند. مجموعه این همکاری و همدلی‌ها می‌تواند رئیس‌جمهور منتخب را در پیگیری اهداف دولت به نفع مردم یاری کند و با پشتوانه قوی مردمی و حمایت همه دستگاه‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی می‌توان انتظار داشت، چشم انداز روشنی را برای دولت سیزدهم ترسیم کرد و با غلبه بر مشکلات کشور را از این پیچ تاریخی و خطیر به سلامت عبور داد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
0
0
ما آیت الله رئیسی را انتخاب کردیم که هر کس و ناکسی جرات نکند در این دولت حضور یابد . دولت مردان روحانیِ ..... باید جوابگو باشند و اگر لازم باشد محاکمه شوند ولی می بینیم که دندان تیز کردند برای از دست ندادن مسئولیت خود ؟!!!!!!!!!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار