کد خبر: 1054224
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای ۱۸ طرح آبخیزداری در سال گذشته از اجرای ۱۶ طرح جدید در این زمینه در استان خبرداد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای ۱۸ طرح آبخیزداری در سال گذشته از اجرای ۱۶ طرح جدید در این زمینه در استان خبرداد.
علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح آبخیزداری شهرک هاشمیه قاینات با بیان اینکه امسال اجرای ۱۶ طرح آبخیزداری در استان پیش‌بینی و اجرا خواهد شد، گفت: سال گذشته نیز ۱۸ طرح آبخیزداری در استان اجرا شده است. وی افزود: یکی از واقعیت‌های استان خشکسالی همراه با سیلاب است که ناشی از تغییرات جهانی اقلیمی است چرا که به گونه‌ای پیش رفته که با گرمایش زمین سیستم بارش‌ها عوض شده، بازه زمانی بارش‌ها تغییر کرده و شدت بارندگی‌ها افزایش یافته لذا بارندگی‌های کوتاه مدت، اما شدید سبب وقوع سیلاب می‌شود. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد وقوع سیل و خشکسالی توأمان با یکدیگر در استان هستیم لذا ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری از اهمیت زیادی برخوردار است و از این طریق برای مهار روان آب‌ها و بارش‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم. نصرآبادی تصریح کرد: با توجه به گستردگی سطح عملکرد سازه‌های آبخیزداری، تعداد سازه‌ها زیاد، حجم عملیات کم، اما در سطح گسترده جغرافیایی انجام می‌شود و جمعیت زیادی را تحت پوشش قرار می‌دهد. وی افزود: تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ سازه با ظرفیت بیش از ۸۰ میلیون مترمکعب در سطح حوزه‌های آبخیز استان اجرا شده و هنگام بارندگی‌ها آماده آبگیری است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: آنچه عملیاتی اتفاق افتاده اینکه در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته از حداقل از ۸ میلیون مترمکعب تا بیش از ۸۷ میلیون مترمکعب آبگیری سالانه را در استان داشته‌ایم. نصرآبادی گفت: در سال آبی جاری تاکنون سازه‌های آبخیزداری استان ۵/۱۶ میلیون مترمکعب آبگیری شده است البته امسال با کمبود شدید بارندگی‌ها مواجه هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار