کد خبر: 1054212
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
واکنش کارشناسان طیف‌های مختلف به تماس دفاتر رئیس‌جمهور و قوه قضائیه برای اخذ مشورت
در روز‌های گذشته کارشناسان و نخبگان مختلفی از جریانات گوناگون سیاسی در توئیت‌ها و نوشته‌هایی اعلام کردند از دفاتر حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب و حجت‌الاسلام اژه‌ای، رئیس جدید قوه قضائیه با آن‌ها تماس گرفته شده و درخواست برنامه و پیشنهاد شده است

سرویس جوان آنلاین: در روز‌های گذشته کارشناسان و نخبگان مختلفی از جریانات گوناگون سیاسی در توئیت‌ها و نوشته‌هایی اعلام کردند از دفاتر حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب و حجت‌الاسلام اژه‌ای، رئیس جدید قوه قضائیه با آن‌ها تماس گرفته شده و درخواست برنامه و پیشنهاد شده است. این خبر با واکنش‌های مثبت بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران از این کار استقبال کردند و آن را نشانی بر تحول در سال‌های پیش‌روی کشور دانستند. کارشناسانی نیز که با آن‌ها تماس گرفته شده بود این حرکت را رویکردی نو برای حل مشکلات کشور دانستند و اعلام کردند با کمال میل نظراتشان را در اختیار رؤسای تازه قرار خواهند داد. در ادامه برخی نظرات مختلف کارشناسان را در خصوص این اتفاق می‌خوانید که به صورت خلاصه آمده است.

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان:
دیروز از دفتر رئیس‌جمهور منتخب تماس گرفتند که اگر ایده، طرح یا نظری برای رئیس‌جمهور دارید ارسال نمایید. اصل کار خیلی خوب است، اما مهم‌تر اینکه انسان از خودش می‌پرسد واقعاً من برای اداره کشور چه حرف و ایده‌ای دارم؟ مدعای انسان در خلوت تنهایی محک می‌خورد. شاید هم هیچی.
حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای حسن روحانی:
آن مسئول روابط عمومی که با طراحی ۱۰ تماس تلفنی با برخی منتقدان رسانه‌ای موجب تولید صد خبر مثبت و مؤثر می‌شود کسی است که از منظر رسانه‌های تحقیر شده به روابط عمومی مقتدر نگاه کرده است نه بر عکس.
محمد پاداش، فعال رسانه‌ای اصولگرا:
‏فکر می‌کردم صبح جمعه وقت خواب مسئولان باشه ولی خب از دفتر آقای ‎اژه‌ای با من هم تماس گرفتن و یه راه ارتباطی معرفی کردن برای اشتراک گذاری بدون واسطه نظرات و پیشنهادات با خود حاج آقا. ما عادت کردیم به کرختی مسئولان توی این هشت سال، الان داریم تَرَک میخوریم.
احسان مازندرانی، فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب:
امروز علاوه بر آقای احمد زیدآبادی با تعداد دیگری از روزنامه‌نگاران منتقد تماس گرفته شده است. آیت‌الله رئیسی به واسطه سال‌ها حضور در حاکمیت به خوبی می‌داند چگونه با مدارا در روش و پرهیز از افراط می‌تواند منافع ملی را به‌صورت حداکثری تأمین کند. باید برای حفظ این رویکرد تلاش کرد.
غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی:
این اقدامات معمولاً اوایل دوره‌های ریاست‌جمهوری انجام می‌شود و جلساتی هم برگزار می‌کنند. امیدوار هستیم کار مؤثر و متداومی باشد. مهم این است به پیشنهاد‌ها ترتیب اثر دهند و اگر حالت تبلیغاتی نداشته باشد، کار مثبت و خوبی است.
احمد زیدآبادی، فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب:
از طرف دفتر رئیسی تماس گرفته‌اند. درخواست‌شان دریافت انتقادات، نظرات و پیشنهادات من به آقای رئیسی در مقام ریاست جمهوری بود. گفتم اگر بخواند، چراکه نه؟ تأکید کردند که حتماً می‌خواند... قرار است از همه صاحبنظران در زمینه‌های مختلف نظرخواهی شود، امیدوارم این خود نشانه‌ای از تحولی عملی در رویکرد زمامداری در کشور ما باشد.
میلاد گودرزی، فعال رسانه‌ای عدالت‌خواه:
از طرف آقای اژه‌ای تماس گرفتن و گفتن ایشون در دوره جدید تأکید دارن نظرات، انتقادات و پیشنهادات افرادی مثل شما رو بشنون. سنت پسندیده‌ایه که گویا از دوره آقای رئیسی بناگذاشته شده. اوایل دوره قبلی هم سر موضوعی چنین پیغامی دادن، مواردی رو نوشتیم و دادیم. بخش قابل توجهی از اون نامه محقق شد. اصل دیالوگ مسئولان با فعالین حوزه‌کاری‌شون اتفاق مثبتیه، اما مهم‌تر اینه که بعد از یه‌مدت میشه نتیجه این دیالوگ رو آزمود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
0
0
جان مادرتون ، جان عزیزتون ، تو رو بخدا کاری کنین که دیگه هیچ کارشناس و قاضی و عوامل دخیل در پرونده جرات گرفتن رشوه رو نداشته باشن ، اگر من بودم چون پایه های حکومت و اسقرار یک نظام ملت و کشور بر روی عدالت قرارگرفته اگر ثابت می شد که عوامل دخیل در پرونده رشوه گرفتن دستور می دادم در ملا عام دارشون بزنن،
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار