کد خبر: 1054138
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
حجت‌الاسلام مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای اژه‌ای می‌تواند قوه قضائیه را به سمت پویایی و کارایی هرچه تمام‌تر به پیش ببرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حجت‌الاسلام مجید انصاری پیرو انتخاب حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای به عنوان رئیس دستگاه قضا از سوی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: تجربه دوره قبل و انتخاب شخصی از درون قوه قضائیه موفق بود و در مجموع توانست گام‌های مؤثری را برای برخی اصلاحات و پیشرفت‌ها در قوه قضائیه از جمله تهیه سند تحول و مبارزه با برخی مفاسد بردارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ادامه روند تحولی با انتخاب آقای محسنی اژه‌ای که سابقه طولانی و شناخت کامل از مشکلات، آسیب‌ها و باید و نباید‌های این قوه دارد و به عنوان معاون اول نقش کلیدی در تهیه سند تحول داشت اتفاق مبارکی است.

وی افزود: آقای محسنی اژه‌ای در متن قضایا قرار دارد و این نقطه مثبتی است که کمک می‌کند قوه قضائیه به سمت پویایی و کارایی هرچه تمام‌تر پیش برود.

انصاری گفت: امیدواریم که در جلب رضایت عامه مردم از طریق احیای حقوق عامه، ادامه مبارزه جدی و ریشه‌ای با مفاسد بدون هرگونه ملاحظه یا تبعیض بتواند به تحکیم روابط مردم با قوه قضائیه کمک کند؛ چرا که مردم باید با پیشرفت کار و اقدامات تحولی تأثیر مثبت آن را بر زندگی خود احساس کنند.

وی افزود: قوه قضائیه پشت و پناه و آخرین امید مردم است اگر در قوای دیگر مشکلی ببینند به قوه قضائیه تظلم‌خواهی می‌کنند و اگر این مهم تقویت شود مردم عدالت را با همه وجود حس می‌کنند و امیدوار می‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظر می‌رسد یکی از نقاط قوت انتخاب آقای محسنی اژه‌ای این است که وی نیازمند به هیچ وقت اضافی برای شناخت قوه و نیرو‌ها و اقدامات بایسته نیست. او به طور کامل قوه قضائیه را می‌شناسد و از روز گذشته که حکم او صادر شد به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه می‌تواند وارد عمل شده و امیدی را که به وجود آمده جامعه عمل بپوشاند.

انصاری با بیان اینکه پیگیر بودن و پشتکار داشتن از ویژگی‌های مثبت محسنی اژه‌ای است که می‌تواند به روند اصلاحی کمک کند گفت: همچنین ارتباط با نخبگان و فعالان عرصه‌های مختلف، وجود یک رابطه مستمر دوجانبه بین جامعه و قوه قضائیه از نظر دریافت انتقادات و پیشنهادات اصلاحی از سوی مردم و توجیه و تبیین مسائل از سوی قوه قضائیه می‌تواند کمک کار قوه قضائیه باشد تا شاهد تحول و پیشرفت در این حوزه باشیم.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار