کد خبر: 1054105
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
استاندار آذربایجان شرقی گفت :
استاندار آذربایجان شرقی گفت : باید با تلاش تمام دستگاه های مسئول و همچنین بهره بردار معدن طلای اندریان، شاهد مقابله و برخورد کامل با قاچاقچیان مواد معدنی در این منطقه باشیم.

محمدرضا پورمحمدی در چهاردهمین جلسه شواری معادن استان که به صورت مشترک با حضور اعضای شورای معادن کشور در محل استانداری و با دستور بررسی آخرین وضعیت فعالیت معدن اندریان برگزارشد، اظهار داشت: توسعه بهره برداری از معادن استان، همواره یکی از مهم ترین اولویت های اصلی ماست.

وی ادامه داد: رعایت مسائل زیست محیطی و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز نیز از دیگر اولویت هایی است که نیازمند عزم جدی و هم افزایی بین دستگاهی است.

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از بهره بردار فعلی معدن طلای اندریان در بی توجهی به برخی موضوعات حفاظتی عنوان کرد: اقدامات خوبی در این معدن انجام شده ولی مصوبات جلسات پیشین، آن چنان که باید و شاید اجرا نشده و انتظارات ما را برآورده نکرده است.

وی خواستار توجه بهره بردار، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های نظامی و امنیتی برای جلوگیری از حفر و برداشت های غیرمجاز از معدن طلای اندریان شد و ادامه داد: تاراج انفال و منافع عمومی در روز روشن، مایه خسران کشور و وهن ما مسئولان است.

پورمحمدی ادامه داد: ترویج وضعیت فعلی در اندریان، باعث برداشت و قاچاق بیشتر شده و افزایش ناهنجاری های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با انتقاد از تعامل ضعیف بهره بردار خارجی معدن اندریان با مدیریت استان گفت: این شرکت باید برای سهولت در کارها و تعامل آسان با دستگاه های مسئول، از نیروهای بومی، متخصص و متعهد استان به عنوان مدیر و یا مدیرعامل معدن طلای اندریان انتخاب کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار تقویت و تجهیز تیم های حفاظت از محدوده معدن اندریان برای مقابله با برداشت های غیرمجاز شد و افزود: شرکت حفاظت و حراست از معدن باید تعهد دهد که با برداشت های غیرمجاز در اندریان برخورد می کند وگرنه ما تصمیم دیگری در استان می گیریم.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود گفت: مشارکت اجتماعی و تلاش برای توسعه بیشتر در روستاهای محدوده تمامی معادن استان نیز از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
0
خیلیها ره صد ساله را یک روزه پیمودند. همه چیز به غارت رفته و کسی پیگیر نیست. درآمد بالای ۵۰ میلیون تومان در روز از قاچاق منابع ملی برای هر نفر. بخور بخور راه افتاده از مافیای معدن گرفته تا چوپانان محل. هر کس هر چه قدر که دستش می رسد غارت می کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر