کد خبر: 1054091
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
وزیر صمت، تعداد واحد‌های تولید کننده شمش فولادی کشور را ۸۹ واحد عنوان کرد و گفت: در دوران شیوع پاندمی کرونا کشور با رشد ۳/۱۳ درصدی در تولید فولاد، بالاترین رشد فولادی را در بین کشور‌های دنیا در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داد.

وزیر صمت، تعداد واحد‌های تولید کننده شمش فولادی کشور را ۸۹ واحد عنوان کرد و گفت: در دوران شیوع پاندمی کرونا کشور با رشد ۳/۱۳ درصدی در تولید فولاد، بالاترین رشد فولادی را در بین کشور‌های دنیا در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داد.
شش طرح بزرگ صنعتی و معدنی در هفتاد و هفتمین پنج‌شنبه‌های افتتاحی دولت، دهم تیر ماه ۱۴۰۰، به دستور رئیس‌جمهور و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به صورت ویدئوکنفرانسی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
این طرح‌ها مجموعاً با سرمایه‌گذاری ۳ هزارو ۵۷۷ میلیارد تومان و ایجاد ۸۸۱ فرصت شغلی جدید در استان‌های یزد، زنجان، هرمزگان و آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.
طرح شمش فولادی پارس بوتیل یزد در اشکذر، طرح توسعه توتون و تنباکو فرآوری شده شرکت جی تی‌ای پارس سلطانیه، طرح تولید کاشی و سرامیک جواهر یزد در اشکذر، طرح انتقال و ذخیره صادرات اسید سولفوریک در کرمان و بندرعباس، طرح آهک پخته و هیدراته در اهر و طرح گندله‌سازی شرکت آهن اسفنجی اردکان طرح‌هایی بودند که با دستور رئیس‌جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ضمن رفع نیاز داخلی، تقویت توان صادراتی کشور را باعث می‌شوند.
تکمیل زنجیره فولاد
رئیس‌جمهور در آیین افتتاح طرح‌های ملی وزارت صمت ضمن تبریک روز صنعت و معدن به تمامی فعالان این بخش گفت: اقدامات بسیار بزرگی در حوزه معادن انجام شده که از نظر اشتغال جوانان، تأمین نیاز‌های داخلی و همچنین صادرات محصولات معدنی آثار آن مشهود است. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در هفتاد و هفتمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید بعد از افتتاح طرح‌های ملی بخش صنعت، معدن و تجارت در استان‌های مختلف کشور اظهار داشت: ما امروز نیازمندی‌های داخل را رفع و صادر می‌کنیم. اینکه در زمینه فولاد دهمین کشور و در مس هفتمین کشور در دنیا هستیم، جای افتخار است.
تکمیل زنجیره تولید فولاد
روحانی صریح کرد: بسیار خوشحالم در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تلاش شد تا زنجیره تولید فولاد کامل شود.
رشد صادرات کشور در بهار امسال
رئیس‌جمهور تأکید کرد: صادرات کشور در سه ماهه نخست امسال نسبت به همین زمان در سال گذشته ۶۹/۲ درصد افزایش داشته‌است و در سه ماهه نخست امسال نسبت به همین بازه زمانی درسال گذشته، ۱۰ میلیارد و ۲۱۳ میلیون دلار جنس وارد کردیم که نیاز کشور بوده، در همین زمان ۱۰ میلیارد و ۶۸۹ میلیون دلار صادرات داشتیم یعنی صادرات و واردات ما تراز مثبتی داشته‌است.
وی افزود: در سه ماهه نخست امسال نسبت به همین زمان در سال گذشته ۶۹/۲ درصد افزایش صادرات داشته‌ایم؛ یعنی صادرات ما بیشتر از واردات بوده‌است.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: من می‌خواهم در این روز صنعت و معدن از همه مردم ایران از تمام صنعتگران و معدنکاران از همه آن‌ها که برای ایران عزیز در این سه سال و نیم در سخت‌ترین جنگ ایستادگی کردند و رزمندگان خط مقدم جنگ نرم بودند، تشکر و سپاسگزاری کنم.
کسب بالاترین رشد فولادی جهان در دوران کرونا
وزیر صمت هم در مراسم مذکور ضمن تبریک روز ملی صنعت و معدن گفت: در دوران شیوع پاندمی کرونا کشور با رشد ۳/۱۳ درصدی در تولید فولاد، بالاترین رشد فولادی را در بین کشور‌های دنیا در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داد. علیرضا رزم حسینی با اشاره به حفظ جایگاه دهمی ایران در بین کشور‌های تولید کننده فولاد خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های وزارت صمت، تعداد واحد‌های تولید‌کننده شمش فولادی کشور به ۸۹ مورد رسید.
رشد صنعتی ۹/۹ درصدی در سه ماهه پایانی سال ۱۳۹۹
رزم حسینی با تأکید بر میزان رشد صنعتی کشور در سال گذشته خاطر نشان کرد: در سه ماهه پایانی سال گذشته کشور رشد صنعتی ۹/۹ درصدی را تجربه کرد و در بسیاری از کالا‌ها و رشته‌های صنعتی شاهد رشد چشمگیر و جهش تولید بودیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت ۷۲ هزار واحد فعال صنعتی و تولیدی کشور افزود: این واحد‌ها اشتغال مستقیم ۲ میلیون و ۵۴۲ هزار نفر را فراهم کرده‌اند و بخش صنعت در کنار پتروشیمی، سهم ۷۵ درصدی از ارزش صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص داده‌اند.
رزم حسینی با تأکید بر اجرای سیاست درون‌زایی و برون‌نگری اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی واردات مواد اولیه کارخانجات را تأمین نمودیم و مفتخریم که در سه ماهه نخست سال جاری در اکثر کالا‌ها و محصولات رشد تولید بالای ۵۰ درصدی را تجربه کرده‌ایم.
آزادسازی ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور
وی به آمار رسمی مربوط به حوزه معدن کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۶ هزارو ۱۳۰ معدن فعال در کشور داریم که ظرفیت مستقیم اشتغال ۲۴۵ هزار نفر را فراهم کرده‌اند.
وزیر صمت افزود: ۶هزار محدوده و معدن غیر فعال کشور برای فعال‌سازی از طریق واگذاری با برگزاری مزایده آزاد شد و برنامه مزایده عمومی محدوده‌های اکتشافی، مجوز برداشت، گواهی کشف و پروانه‌های بهره‌برداری این معادن در ٣١ استان کشور، جنوب کرمان، مناطق تجاری ارس، ماکو و قشم با ایجاد فرصت برابر و شفافیت در واگذاری انجام پذیرفت.
افتتاح ۶ طرح ملی
وزیر صمت ادامه داد: شش طرحی که با دستور رئیس‌جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفتند در مجموع با سرمایه‌گذاری ۳ هزارو ۵۷۷‌میلیارد تومان و ظرفیت اشتغالزایی ۸۸۱ نفری عملیاتی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار