کد خبر: 1054069
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه
مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه شراره در شمعدانی ها با معرفی برگزیدگان در اراک برگزار شد
 

اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه شراره در شمعدانی ها با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

بهروز اکرمی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار مرکزی در این آیین  برگزاری این جشنواره را اقدامی شایسته در عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: توجه اینگونه به پیشگیری از جرم را کمتر در سالیان گذشته شاهد بوده ایم.

وی افزود: یکی از وظایف دستگاه قضا پیشگیری از جرم است و در مسیر اجرای این وظیفه، استفاده از زبان زیبای هنر برای پرداختن به آسیب های اجتماعی امری بسیار هوشمندانه و اندیشمندانه است.

اکرمی گفت: این آسیب ها در هر جامعه ای بسیار پیچیده بوده و به سادگی قابل رفع نیست و ابعاد بسیار مختلفی دارد که پرداختن به هر یک، امری بسیار گسترده است و هرقدر که دستگاه های اجرایی، هنرمندان و اندیشمندان به این عرصه بپردازند بازهم کم است.

وی افزود: نکته مهم در ایجاد فرهنگی که از ابتدا مانع بروز یک آسیب باشد اینست که فرزندان از سنین اولیه با مهارت هایی آشنا شوند که وقتی بزرگ شدند یک انسان سالم باشند چراکه کسانی که خشونت می ورزند انسان های ناسالمی هستند.

حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این آیین اظهار کرد: جرم و جنایت و خشونت و ناهنجاری محصول علل فراوانی است.
شرایط و مشکلات روحی و روانی فردی و اجتماعی همه دست به دست می دهد تا یک رخ داد زیانبار اتفاق بیفتد و فردی بعنوان بزهکار ایجاد شود.

وی افزود: باید از همه عواملی که می تواند از این پیامدهای زیانبار جلوگیری کند استفاده کرد .

موسوی گفت: دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما وجود دارد و اقدام هنرمندانی که در این امر مشارکت داشتند ترجمان هنری این فریضه هاست. آنها با تکنیک های هنری بدنبال حساس کردن روح جامعه برای نه گفتن به واقعه مجرمانه هستند تا منفعل نباشد و از خسارات افعال مجرمانه جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: هنرمندان جامعه نباید نسبت به آسیب ها و مخاطراتی که جامعه را به خطر می اندازند بی تفاوت باشند.

حجت الاسلام دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: این جشنواره در راستای اهداف فرهنگی که در اسناد فرهنگی استان پس بینی شده با هدف کاهش خشونت برگزار شد و ۶۰ دفتر سینمای جوان کشور پیام رسان جشنواره بودند.

وی اظهار کرد:  از ۲۰ استان پذیرش آثار داشتیم و از ۳۶۰ اثر دریافتی ۳۶ اثر وارد مسابقه شد .

دانشی افزود: ابوالفضل جلیلی، محمود زنده نام و سعید نجاتی هیات داوران این جشنواره ۹ اثر را به عنوان آثار برگزیده معرفی کردند.

وی ابراز امیدواری کرد که صدا و سیما از تولیدات این جشنواره استفاده کند و گفت: برخی از این آثار مستند، برخی انیمیشن و برخی داستانی است و بنیانگذاری اینکار اقدام مثبتی است.

دانشی افزود: دادگستری کل استان برای کاهش آسیب های اجتماعی، در کنار رسیدگی قضایی به امور به فرهنگ نیز نگاه مثبتی کرده و باور دارد که موفقیت در این عرصه یک بسته فرهنگی اجتماعی نیاز دارد و مشارکت و تعامل در این عرصه بسیار کمک کننده خواهد بود.

وی گفت: اگرچه کرونا رکود کارهای هنری را بدنبال داشت ولی ۴ مجتمع فرهنگی هنری در استان و تالار مرکزی اراک که بزرگترین مجموعه فرهنگی غرب کشور است بزودی افتتاح خواهد شد و هدیه دولت دوازدهم به اصحاب فرهنگ و هنر خواهد بود، شهرداری اراک هم باکس تئاتر را افتتاح خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این جشنواره به همت انجمن سینمای جوانان استان مرکزی، اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی، دادگستری استان و سازمان فرهنگی هنری شهرداری اراک برگزار شد.

در این آیین از برگزیدگان جشنواره تقدیر شد.

آثار برگزیده جشنواره به شرح ذیل است:

"بی گدار" به کارگردانی رویا نژاد سجادی از اهواز
"پل پل" به کارگردانی شمس الله دایی زاده  از اراک
"روزنامه" به کارگردانی مهران امیرحسینی از تهران
"شمشیرچوبی" به کارگردانی مشترک بهزاد علوی و سوسن سلامت از کرج
"اسکارلت" به کارگردانیجواد حکیمی از قم
"چشم" به کارگردانی مهشاد ولی از قم
"این سو و آن سو" به کارگردانی لیدا فضلی از تهران
"پذیرفتن" به کارگردانی مصطفی صادقیان
"عزیز" به کارگردانی سیدمهدی موسوی از کاشان

فیلم کوتاه عزیز مقام اول این جشنواره را از آن خود کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر