کد خبر: 1054061
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
تاکنون و در راستای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، حدود ۵/۱ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به ریال تبدیل و در بانک‌ها سپرده‌گذاری شده است.

تاکنون و در راستای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، حدود۱/۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به ریال تبدیل و در بانک‌ها سپرده‌گذاری شده است.
به گزارش ایسنا، در سال ۱۳۹۶ بود که قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به تصویب رسید.
طبق این قانون به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد تا برای ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، معادل ریالی ۱/۵  میلیارد دلار از منابع صندوق را به‌صورت قرض‌الحسنه نزد موسسات مالی تعیین شده در قانون سپرده‌گذاری کند تا این منابع صرف اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی، برای ایجاد اشتغال در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۱۰هزار نفر جمعیت واقع در مناطق مرزی و عشایری شود.
این در حالی است که بررسی تازه‌ترین گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی در رابطه با وضعیت تأمین منابع جهت حمایت از اشتغال در مناطق روستایی و عشایری نشان می‌دهد که این صندوق طی پنج مرحله و در سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۸۷ و ۱۳۹۹ نسبت به سپرده‌گذاری مبلغ ۹ هزار و ۷۵۰ هزار میلیارد تومان معادل ۵/۱ میلیارد دلار در بانک‌ها یا صندوق‌های منتخب در قانون، اقدام کرده است.
همچنین در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ مطابق با ابلاغ مرحله پنجم تخصیص اعتبار قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، دستور برداشت و تسعیر مانده مصرف نشده این اعتبارات به میزان ۲۴۵میلیون دلار از حساب صندوق به بانک مرکزی صادر شده است.
در همین جریان از چهار قرارداد ابلاغ شده، سهم مبلغ ریالی مربوط به دو بانک عامل نیز به حساب آن‌ها واریز شده است ولی دو فقره قرارداد مربوط به دو بانک دیگر در مرحله تسعیر از سوی بانک مرکزی و واریز وجه به حساب بانک‌هاست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار