کد خبر: 1053986
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کارشناس هواشناسی، نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق و همچنین وزش باد و ایجاد گرد و غبار در برخی از مناطق کشور از عصر پنج شنبه ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۰ هشدار داد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: محمد اصغری، گفت: شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق از عصر پنج شنبه در شمال غرب کشور، البرز مرکزی و شمال شرق مهیا است.

وی ادامه داد: در اردبیل، تبریز، زنجان، قزوین، البرز، آستارا، تهران، فیروزکوه، خراسان شمالی، بجنورد، خراسان رضوی شرایط برای وقوع رگبار‌های شدید مهیا است که منتهی به جاری شدن روان آب‌ها در این مناطق خواهد شد.

اصغری گفت: در روز‌های گذشته در استان سمنان با شرایط سیلابی در برخی روستا‌ها مواجه شدیم.

کارشناس هواشناسی با اشاره به کاهش دید در اثر بروز گرد و خاک افزود: وقوع وزش باد شدید منجر به بروز گرد و خاک و کاهش دید در شرق کشور شده، همین شرایط با وقوع باد‌های ۱۲۰ روزه در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق استان کرمان، بخش‌های شمالی استان هرمزگان، مهران و دهلران حاکم است.

وی گفت: در سواحل دریای خزر کاهش دما تا ۶ درجه اتفاق می‌افتد و در ارتفاعات گیلان، مازندران و گلستان رگبار و رعد و برق خواهیم داشت ضمن اینکه آب‌های شمالی کشور مواج و متلاطم است و هموطنان باید از شنا کردن در سواحل خودداری کنند.

اصغری افزود: آب‌های خلیج فارس و دریای عمان نیز مواج و متلاطم است و ارتفاع امواج می‌تواند تا ۲.۵ متر هم برسد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار