کد خبر: 1053956
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
فرماندار عجب‌شیر گفت: همگانی کردن مبارزه با مواد مخدر باید در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

عادل اصغرپور  در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان بر لزوم آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی به عنوان ابزارهای پیشگیری و بالا بردن سطح آگاهی جامعه تأکید کرد و افزود: متولیان فرهنگی شهرستان باید با جدیت به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم نسبت به آسیب‌های سوءمصرف مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی اقدام کنند.

وی یادآور شد: این بلای خانمان‌سوز که جوانان زیادی را در دام خود گرفتار کرده، پیامدهای منفی زیادی به همراه دارد و به همین دلیل مبارزه با مواد مخدر باید به امری جدی و همگانی تبدیل شود.

وی ادامه داد: پیگیری وظایف، مصوبه‌های جلسه‌ها و دیگر برنامه‌ها باید همواره در دستور کار همه ادارات باشد و ما نیز انتظار داریم ادارات عضو این شورا در حیطه وظایف خود با دقت بیشتری عمل کنند.

فرماندار عجب‌شیر بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در مقوله آموزش، اطلاع‌رسانی و مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و افزود: نهادهای فرهنگی شهرستان در تولید محتوا برای مبارزه با مواد مخدر فعال شوند و آن محتواها را در شبکه‌های مختلف اجتماعی به ویژه شبکه شاد دانش‌آموزی منتشر کنند.

«اصغرپور» نظارت مستمر بر کمپ‌های ترک اعتیاد فعال در شهرستان را نیز بسیار مهم دانست و از بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و عوامل انتظامی خواست در این رابطه اهتمام خود را به کار گیرند تا با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا کمپ‌ها نیز دچار آسیب نشود.

فرمانده انتظامی عجب‌شیر نیز در این جلسه به کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی چهار ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: در این مدت همچنین ۹۳ نفر از معتادان، قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در سطح شهرستان دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

سرهنگ رحمان عبدی به برنامه‌های پیشگیری از مواد مخدر نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد، برپایی نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با گروه‌های هدف و برنامه‌ریزی جهت غنی‌سازی اوقات فراغت توسط آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های فرهنگی شهرستان از جمله این برنامه‌هاست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر