کد خبر: 1053954
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
ساختمان و بنای قدیمی تئاتر شهر تبریز پس از ۲ سال عملیات مرمت و نوسازی، با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب هنر بازگشایی شد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در آیین بازگشایی این ساختمان گفت: تبریز از پیشینه طلایی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردار است و در رشته های مختلف هنری، بزرگان و سبک نویی را تحویل جامعه فرهنگی و هنری ایران داده است. 

"سیدمجتبی حسینی" اظهار کرد: بر این اساس تئاتر تبریز نیز ریشه دار بوده و از سابقه تاریخی طولانی و غنی برخوردار است و به همین دلیل، مکان نمایش و تمرین اصحاب تئاتر تبریز باید در شان هنرمندان این شهر باشد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این آیین از مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آذربایجان شرقی درخواست کرد نسبت به احیای محوطه تاریخی بلوک دانشسرا اقدام کنند. 

سیدقاسم ناظمی گفت: در وهله اول بدنه سازی تمام بناهای مستقر در خیابان تئاتر همسان با ساختمان دانشسرا ضروری است. 

وی ادامه داد: امیدواریم با اختصاص بناهای موجود در بلوک دانشسرا نسبت به ایجاد مجموعه فاخر تاریخی با کاربری فرهنگی اقدام گردد. 

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آیین با بیان اینکه تفاوت بین ملت ها در جغرافیا و تاریخ و معادن زیرزمینی نیست، گفت: اکنون برجسته ترین تفاوت جامعه جهانی در حوزه فرهنگ و هنر است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر