کد خبر: 1053942
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
گزارش «جوان» از مورد عجیب یک جشنواره جهانی!
با گذشت بیش از پنج ماه از اختتامیه جشنواره‌ای با عنوان «جشنواره جهانی تولیدات اربعین» برگزیدگان این جشنواره هنوز جوایز خود را دریافت نکرده‌اند.
محمدصادق عابدینی

با گذشت بیش از پنج ماه از اختتامیه جشنواره‌ای با عنوان «جشنواره جهانی تولیدات اربعین» برگزیدگان این جشنواره هنوز جوایز خود را دریافت نکرده‌اند.
سال گذشته صداوسیما جشنواره‌ای را با عنوان نخستین جشنواره جهانی تولیدات اربعین برگزار کرد. این جشنواره در چهار بخش رادیویی، تلویزیونی، فضای مجازی و عکس برپا شد. مراسم اختتامیه «جشنواره جهانی تولیدات اربعین» نیز با حضور مدیران ارشد صداوسیما برگزار شد و برگزیدگان جشنواره معرفی شدند. طبق فراخوان جشنواره جهانی تولیدات اربعین، جوایزی برای نفرات برگزیده در نظر گرفته شد بود که مبالغ آن در متن فراخوان موجود است، اما مشکل این است که با گذشت چند ماه از پایان جشنواره و به رغم پیگیری برگزیدگان جشنواره، هنوز جوایز به برگزیدگان اهدا نشده است!
یکی از برگزیدگان جشنواره تولیدات اربعین که تمایل نداشت اسمش فاش شود به «جوان» می‌گوید: «جشنواره موضوع ارزشی داشت و، چون علاقه شخصی در این زمینه داشتم، در این جشنواره حاضر شدم، اما اکنون با گذشت چند ماه هیچ خبری از پرداخت جوایز نیست.» وی می‌گوید: «هیچ کدام از برگزیدگان جوایز خود را دریافت نکرده‌اند و پیگیری‌های ما از آقای حمیدرضا قربانی، دبیر جشنواره برای دریافت جوایز بی‌فایده بوده است.»
این هنرمند با گلایه از پاسخگو نبودن مدیران صداوسیما و بدقولی آن‌ها می‌افزاید: «دبیر جشنواره می‌گوید چند ارگان باید با صداوسیما همراهی می‌کردند که نکرده‌اند! چندی پیش هم که دوباره از قربانی در مورد جوایز پرسیدیم، گفت استعفا کرده و دیگر مسئولیتی در این زمینه ندارد!» وی تأکید می‌کند: «این اولین باری است که می‌بینم دبیر جشنواره می‌گوید مسائل مالی جشنواره به او ربطی ندارد! جدیداً هم هر وقت تماس گرفته‌ایم، تلفن ما را جواب نمی‌دهند یا گوشی را قطع می‌کنند!» نابسامانی در برگزاری جشنواره جهانی تولیدات اربعین، در حالی صورت می‌گیرد که این توقع از برگزارکنندگان جشنواره می‌رفت که به دلیل استفاده از نام اربعین و تقدسی که فرهنگ اربعین در میان مردم و هنرمندان دارد، حداقل در صورت برگزاری یک جشنواره که عنوان جهانی را نیز یدک می‌کشد، از ابتدا مسائل تأمین مالی آن را مشخص کنند، در غیر آن نیز و در صورت ناتوانی از تأمین مالی، هیچ گاه جشنواره را برگزار نمی‌کردند تا هنرمندان از پرداختن به موضوعات ارزشی دلسرد شوند. یکی دیگر از برگزیدگان جشنواره به «جوان» می‌گوید: «من بار‌ها در جشنواره‌های داخلی و خارجی شرکت کرده‌ام، ولی این برای نخستین بار است که می‌بینم برگزارکنندگان جشنواره، پس از برگزاری آن تازه به فکر جوایز می‌افتند!»
وی می‌افزاید: «صداوسیما جشنواره را با حضور افرادی از کشور‌های دیگر و با اسم «بین‌المللی» برگزار کرد و روی آن پروپاگاندا انجام داد و اتفاقاً هم بازخورد‌های خوبی گرفت، ولی در نهایت نتوانست حق برگزیدگان را بدهد.»
این هنرمند تأکید می‌کند: «سؤال ما این است که چرا جایزه ما را نمی‌دهند؟! چرا هیچ کس پاسخگوی ما نیست؟!»
وی می‌گوید: «متأسفانه وعده مسئولان برگزاری جشنواره تو خالی و به اصطلاح وعده سر خرمن بوده است، برگزیدگان جشنواره اکنون سردرگم هستند و نمی‌دانند باید حقشان را از چه کسی پیگیری کنند!» گویا این تنها هنرمندان ایرانی نیستند که جوایز خود را دریافت نکرده‌اند و هنرمندان خارجی نیز به همین مشکل دچار هستند. نخستین جشنواره جهانی تولیدات اربعین، سال گذشته با انتشار فراخوانی اعلام موجودیت کرد. نشست خبری این جشنواره با حضور مدیر کل امور بین‌الملل صداوسیما برگزار شد. در آن نشست اعلام شد برخی اهداف برگزاری جشنواره شامل «اشاعه فرهنگ اربعین با توجه به مردمی بودن و آشناسازی جهانیان برای رسیدن به وحدت بشری، کشف استعداد‌ها و توانمندی‌ها و انتقال تجارب هنرمندان در حوزه داخلی و بین‌المللی» است. به رغم استقبال هنرمندان داخلی و خارجی از این رخداد که در دو بخش ملی و بین‌المللی برگزار شد، اکنون به جای آنکه توانمندی هنرمندان ایرانی و خارجی و استعداد‌های کشف شده در مسیر رشد تولیدات فرهنگی با موضوع اربعین قرار گیرد، برگزیدگان ماه‌هاست منتظرند جایزه وعده داده شده را دریافت کنند!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
0
5
ممنون منم یکی از برگزیدگان جشنواره ام امیدوارم از طریق اخبار بتونیم راه به جایی ببریم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
0
4
سلام
من هم از برگزیدگان این جشنواره هستم و متاسفانه برای پرداخت جوایز فقط امروز و فردا میکنن...ولی هیچ اقدامی نمیشه
محمد رضایی نفر اول بخش مجموعه عکس جشنواره رسانه‌ای اربعین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
0
4
عرض سلام و تشکر از درج خبر
بنده محمد رضایی نفر اول بخش مجموعه عکس جشنواره جهانی تولیدات اربعین هستم . ظاهرا پس ار نشر خیر مسئولین جشنواره گفتند که ما دروغ میگوییم در صورتی که با توجه به اینکه در روز اختتامیه رسما مجری از طرف دبیرخانه و هیات داوران نام بنده را به عنوان نفر اول با جایزه ۶۰ میلیون ریال در بخش مجموعه عکس اعلام کرد اما فقط یک میلیون و پانصد آنهم به عنوان حقوق!!! به حساب ما واریز شد و دیگر هیچگونه پاسخی در خصوص مابقی مبلغ جایزه ندادند...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
0
1
سلام و درود
خیلی جالب نیست دوستان با اسم اهل بیت علیه السلام اعتبار و اعتماد کسب کنند برای حضور افراد و وقتی افراد در جشنواره شرکت کردند مسولین جشنواره کار را رها کنند و اهمیتی به برگزیدگان ندهند...مخصوصا برای سازمان عریض و طویلی همچون صدا و سیما...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
0
1
سلام و سپاس از انتشار این خبر تاسف بار
بنده هم از برگزیدگان هستم و متاسفانه برای دریافت جایزه بعد از چندین ماه انتظار ، فقط وعده های بی سرانجام می‌شنویم و مسئولان جشنواره هیچ گونه پاسخ شفاف و درستی مبنی بر اهدای جوایز ارائه نمیکنن .
مریم کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
0
1
سلام مریم کریمی هستم برگزیده بخش برنامه های ترکیبی رادیو با جایزه صد میلیون ریال .من هم مثل بقیه دوستان فقط ۱۵۰۰۰۰۰به عنوان حقوق به حسابم واریز شد و بس .سوال اینجاست چرا اصلا باید جشنواره ای بدون تامین اعتبار برگزار بشه و بعد از اون عده زیادی با بهانه نبود پول سر کار گذاشته بشن ؟امیدوارم شما بتونید حق و حقوق ما را زنده کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
0
1
باسلام
من هم یکی از برگزیدگان هستم و امیدوارم جوایز پرداخت شود
زهرا محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
0
0
بندههم از برگزیدگان این جشنواره هستم اما علی رغم اعلام رسمی در رسانه ها جوایز پرداخت نشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
0
0
سلام و ممنون که به این موضوع واکنش نشون دادین.
درصد جزئی از مبلغ جوایز رو واریز کردن متولیان جشنواره و دیگه هیچ جواب روشنی به ما نمیدن.جشنواره قسطی هم خودش ی نوآوری ه..
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
0
0
سپاس ازین که به این مساله واکنش نشون دادین.
این اقساطی کردن جوایز ی نوآوری ه که باید به نام مسولان جشنواره ثبت بشه.هیچکدوم از مسولانی که در اختتامیه مصاحبه های فراوان داشتند برای خودنمایی الان دیگه جوابگو نیستن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
0
0
سلام و شب بخیر
بنده امیر قیومی هستم .نفر سوم بخش تک عکس.
جایزه بنده 3میلیون تومان بود که حدود 600 ت واریز کردند.
بچه لار هستم و حدود 1500کیلومتر تا تهران فاصله دارم.هزینه رفت و آمدم بیش از 1میلیون شد .
به وفای به عهد و قول، در بیان اهل بیت ع و امام حسین ع همیشه تاکید شده ولی متاسفانه در اینجا رعایت نکردند.
خدا رو شکر در جشنواره های متعددی که برگزیده شدم واقعا اینجوری تا الآن حق شرکت کننده ها خورده نشده ،
اون هم توسط سازمان پولدار صدا و سیما!!
واقعا زشته که الآن اینجوری با هنرمندان رفتار می کنند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
0
0
سلام
واقعا خیلی زشته برای سازمان صداوسیما که بابدعهدی مسابقه ای برگزار میکنن و الان باید برگزیده ها التماس کنن که جوایز رو بگیرن و کسی پاسخگو نباشه....

لطفا صدای مارو برسانید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار