کد خبر: 1053939
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
همزمان با خودنمایی ناتو در آب‌های کریمه مسکو هم قدرت‌نمایی می‌کند

همزمان با تنش‌های اخیر میان مسکو و کشور‌های غربی در دریای سیاه، نیروی دریایی روسیه از برگزاری رزمایش با مشارکت زیردریایی‌های این نیرو در آب‌های منطقه کریمه خبر داد.
ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه چهار شنبه اعلام کرد که در آب‌های منطقه کریمه یک رزمایش با مشارکت زیردریایی‌های این نیرو برگزار شده است. خبرگزاری روسی «تاس» در گزارشی از این رزمایش نوشت: «در شرایطی که ناو‌های جنگی ناتو وارد دریای سیاه می‌شوند، زیردریایی نیروی دریایی روسیه در کریمه رزمایش برگزار می‌کنند.»
بنا بر گزارش تاس، احتمال می‌رود که حدود ۴ هزار نفر، ۴۰ ناو جنگی، کشتی، ۳۰ هواپیما و بیش از ۱۰۰ موتور و خودروی زرهی در رزمایش «نسیم دریا» حضور و نقش داشته باشند.
طبق اعلام ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه، واحد زیردریایی این ناوگان در این رزمایش تمرین‌های نظامی مختلف را انجام دادند. در یکی از این تمرین‌ها، دریانوردان اقدامات لازم را در بستر دریا برای از بین بردن نشت و آماده شدن برای تخلیه از طریق لوله اژدر انجام دادند. کشور‌های عضو ناتو با مشارکت اوکراین از ۲۸ ژوئن تا ۱۰ جولای (۷ تا ۱۹ تیرماه) در حال برگزاری رزمایش «نسیم دریا» در دریای سیاه هستند. در این رزمایش، امریکا، کانادا، انگلیس، هلند، رومانی، بلغارستان، یونان، ترکیه، لتونی و برخی دیگر از کشور‌ها مشارکت دارند. چهار شنبه هفته گذشته (دوم تیرماه) بود که یک ناو انگلیسی پس از نقض حریم دریایی روسیه در دریای سیاه با شلیک هشدار کشتی جنگی و بمباران اخطار یک جنگنده روس مواجه شد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد علاوه بر شلیک هشدار این کشتی جنگی روس، یک فروند جنگنده سوخو۲۴ این کشور نیز اطراف این ناو انگلیسی را بمباران کرد. رئیس‌جمهور روسیه در تازه‌ترین اظهارات خود در این باره گفت، ورود ناو انگلیسی به مرز‌های آبی این کشور اهداف نظامی داشت و امریکا هم در این اقدام تحریک‌آمیز سهیم بود.
به‌رغم توافق پوتین و بایدن برای بازگشت سفرا، تنش‌ها در روابط روسیه و امریکا بر سر مسائلی از قبیل ادعای واشنگتن درباره دست داشتن مسکو در حملات سایبری و اختلافات بر سر اوکراین و تحرکات ناتو در مجاورت مرز‌های روسیه، همچنان ادامه دارد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اشاره به دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن در ژنو اعلام کرد، هنوز خیلی زود است که درباره گرمی روابط بین دو کشور صحبت شود. «دیمیتری پسکوف» در مصاحبه با شبکه «روسیا ۲۴» اعلام کرد، بعد از نشست ژنو [بین پوتین و بایدن]تغییری در روابط دوجانبه روسیه و ایالات متحده ایجاد نشده است و به حداقل چند ماه برای گرم شدن روابط نیاز خواهد بود. سخنگوی کاخ کرملین گفت: «سؤالاتی درباره روابط روسیه و ایالات متحده باقی است. قطعاً با گذشت دو هفته [از دیدار رؤسای جمهور روسیه و امریکا در ژنو]اوضاع تغییر نمی‌یابد. می‌دانید موضوع شبیه به چیست؟ شبیه یک بیماری فراموش شده است؛ شما شروع به مصرف دارو می‌کنید و اثر آن فقط در چند روز مشاهده می‌شود. در اینجا هم ما باید ماه‌های خاصی صبر کنیم تا حداقل تمایلی به سمت گرم شدن روابط دو‌جانبه احساس کنیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار