کد خبر: 1053904
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
مدیر گروه طب سنتی دانشگاه شاهد با بیان اینکه ۱۴ هزار منبع مکتوب در طب سنتی داریم، گفت:طب ایرانی مادر طب سنتی دنیاست.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه شاهد امروز برگزار شد.

محسن ناصری، مدیرگروه طب سنتی دانشکده علوم پزشکی شاهد با اشاره به اهمیت طب سنتی در درمان بیماری‌های مختلف، بیان داشت: طب مکمل و سنتی دنیا را در برگرفته؛ به طوری که آمریکا برنامه گسترده‌ای برای طب سنتی و مکمل دارند.

وی ادامه داد:انگلیسی و آمریکایی‌ها آموزش واحد‌های اجباری از سال ۹۷ شروع کردند.

مدیر گروه طب سنتی دانشگاه شاهد با بیان اینکه طب ایرانی سابقه ۱۰ هزار ساله دارد، گفت:این در حالی است که طب چینی سابقه ۳هزار ساله و طب یونانی سابقه ۷ هزار ساله دارد.

ناصری با اشاره به اینکه باید کاری کنیم مردم بیمار و نیز معتاد نشوند، ابراز داشت: ۱۴ هزار منبع مکتوب طب ایرانی داریم که مشکلات پزشکی را مطرح کرده اند.

وی با اشاره به اینکه روش‌های خاص آموزش پزشکی در طب ایرانی وجود دارد، متذکر شد:در مرکز تحقیقات طب سنتی ایران هدف ما حل مسائل مهم پزشکی بود که ترک اعتیاد، افسردگی و التهاب از جمله آنهاست.

مدیر گروه طب سنتی دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد:سالانه ۸۰۰ هزار نفر برای ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند، اما اعتیاد ۶۰۰ هزار نفر آن‌ها دوباره عود می‌کند.

ناصری با بیان اینکه ۳۰ هزار میلیارد تومان والدین خرج درمان و ترک اعتیاد معتادان خود می‌کنند، تصریح کرد:توانایی تعریف پروژه‌هایی برای پیشگیری از اعتیاد را داریم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار