کد خبر: 1053866
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
دبیرکل سازمان ملل از دولت واشنگتن خواست همه تحریم ها علیه ایران را طبق توافق هسته ای ۲۰۱۵ لغو کند یا دست کم برای آنها معافیت‌هایی را قائل شود.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل از دولت واشنگتن خواست مطابق با برجام، همه تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند یا برای آن‌ها معافیت در نظر بگیرد.

گوترش در گزارش ارائه شده به شورای امنیت سازمان ملل، به طور ویژه به تمدید معافیت از تحریم‌ها برای تجارت نفتی با ایران و تمدید معافیت‌های همکاری در پروژه‌های عدم اشاعه هسته‌ای نیز اشاره کرده است.

وی همچنین از ایران خواست تا به اجرای کامل تعهدات خود ذیل برجام بازگردد حال آنکه تعلیق برخی از تعهدات ایران در پاسخ به بدعهدی‌های مکرر آمریکا و شرکای اروپایی واشنگتن انجام شده است.

به گفته گوترش، احیای کامل برجام بهترین راه برای تضمین صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است.

اظهارات گوترش در حالی است که ایران، طرف‌های باقی‌مانده در برجام (انگلیس، فرانسه، آلمان، چین، روسیه) و آمریکا پس از روی کار آمدن دولت بایدن شش دور مذاکره برای احیای برجام برگزار کرده‌اند و اکنون در انتظار آغاز دور هفتم هستند.

ایران تاکنون از انجام هرگونه مذاکره مستقیم با آمریکا اجتناب کرده و می‌گوید رفع تحریم‌ها و بازگشت قابل راستی آزمایی آمریکا به برجام پیش شرط ازسرگیری تعهداتی است که اجرای آنها از سوی تهران به حال تعلیق درآمده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار