کد خبر: 1053805
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
تهیه‌کننده برنامه «پنجره» شبکه آی‌فیلم‌۲ عنوان کرد

تهیه‌کننده برنامه «پنجره» می‌گوید: بیشترین درخواست‌هایی که از سوی مخاطبان افغان دریافت می‌کنیم، مربوط به آثار نمایشی ایرانی است. فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی هم طرفداران خاص خودشان را دارند.
عاطفه خالدی، تهیه‌کننده برنامه پنجره درباره ساختار این برنامه که در شبکه «آی‌فیلم ۲» عضو ثابت جدول پخش کانال تخصصی فیلم و سریال ایرانی برای تاجیکستانی‌ها و افغانستانی‌هاست به فارس گفت: «پنجره» برنامه‌ای کاملاً تعاملی است و با هدف برقراری ارتباط دوسویه با مخاطبان به ویژه افغانستانی‌های بیننده آی‌فیلم ۲ روی آنتن می‌رود. در این برنامه، علاوه بر معرفی جدول پخش و برنامه‌های در حال پخش و در نوبت پخش آی‌فیلم‌۲ به انعکاس پیام‌ها، درخواست‌ها، پیشنهاد‌ها و انتقادات مخاطبان شبکه می‌پردازیم. همچنین اماکن گردشگری و تاریخی ایران، افغانستان و تاجیکستان را معرفی می‌کنیم. بینندگان پنجره آی‌فیلم با مشاهیر این کشور‌ها نیز آشنا می‌شوند.
او ادامه داد: چهار روز در هفته برنامه داریم و برای تعامل با مخاطبان، تمرکز اصلی‌مان بر فضای مجازی است. پیام مخاطبان را از طریق صفحات برنامه در شبکه‌های اجتماعی رصد و دریافت می‌کنیم. بینندگان برنامه همچنین می‌توانند برای ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود به سایت شبکه نیز مراجعه کنند.
تهیه‌کننده «پنجره» با یادآوری اینکه تا به امروز بیش از ۷۰۰ قسمت از برنامه پخش شده است، از تغییراتی سخن گفت که در پنجره آی‌فیلم رخ داده است: به خاطر شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که به وجود آمده است، بخش گردشگری مجازی را به آیتم‌های برنامه اضافه کرده‌ایم. همچنین قبل‌تر، بخش معرفی مشاهیر را هم نداشتیم که به تازگی افزوده شده است. یکسری آیتم‌ها مانند نظرسنجی، دیدگاه و گزارش ارسالی از کابل را نیز به مرور به برنامه افزوده‌ایم.
خالدی همچنین توضیح داد که موضوعات برنامه چگونه انتخاب می‌شوند: موضوعات بر اساس مسائل روز جامعه و مناسبت‌ها انتخاب می‌شوند، به عنوان مثال، در ماه مبارک رمضان تمام آیتم‌های برنامه مرتبط با این مناسبت بود. از رسم و رسوم و آداب و سنن در کشور‌های مختلف در این ماه گرفته تا اعتماد به نفس و خودباوری و اثرات مثبت روزه بر جسم و جان. در این ماه با روزه‌دارانی از کابل که کارآفرین هم هستند، ارتباط گرفتیم و با آن‌ها گفتگو کردیم. از آنجا که زمان برنامه بسیار کوتاه است، دستمان برای تغییرات اساسی خیلی باز نیست. «پنجره» یک برنامه تعاملی است و بیشتر وقت برنامه به بازتاب درخواست‌ها و نظرات مخاطبان در طول هفته اختصاص دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار