کد خبر: 1053786
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
بی‌اعتنایی وزارت ورزش به موفقیت ژیمناست‌ها در قطر
موفقیت چشمگیر ژیمناستیک ایران در جام جهانی قطر هرچند با کسب سهمیه المپیک همراه نشد، اما موفقیتی بود که نشان از کار اصولی و درست در تیم ملی و فدراسیون ژیمناستیک داشت. کاری که ظاهراً زیاد به مذاق آقایان وزارت‌نشین خوش نیامده، چون پس از کسب این موفقیت بزرگ حتی حاضر به ارسال یک پیام تبریک خشک و خالی هم نشدند.
فریدون حسن

موفقیت چشمگیر ژیمناستیک ایران در جام جهانی قطر هرچند با کسب سهمیه المپیک همراه نشد، اما موفقیتی بود که نشان از کار اصولی و درست در تیم ملی و فدراسیون ژیمناستیک داشت. کاری که ظاهراً زیاد به مذاق آقایان وزارت‌نشین خوش نیامده، چون پس از کسب این موفقیت بزرگ حتی حاضر به ارسال یک پیام تبریک خشک و خالی هم نشدند.
کسب مدال طلا توسط سعیدرضا کیخا، مدال برنز توسط مهدی احمد‌کهنی و درخشش و حضور در فینال پرش خرک توسط مهدی الفتی نتایجی بود که کمتر کسی توقع آن را داشت و تازه اگر مصدومیت اجازه می‌داد مهدی خسرو‌نژاد هم به رقابت بپردازد این نتیجه درخشان‌تر هم می‌شد، اما اوج کار ژیمناست‌های ایران را باید به نام کیخا نوشت. مردی که تنها یک‌دهم امتیاز با سهمیه المپیک فاصله داشت تا طلایش در قطر بیشتر از این به همه و خودش بچسبد، ولی این اتفاق نیفتاد تا ورزشکار شایسته کشورمان در اوج آمادگی سهمیه نگیره. هرچند که بر این باوریم که او غایب بزرگ ژیمناستیک المپیک خواهد بود.
فدراسیون ژیمناستیک مدت‌هاست که مورد غضب وزارت ورزش قرار دارد، به گونه‌ای که حتی از اعطای کامل و درست بودجه هم در سال کسب سهمیه به این فدراسیون کوتاهی کردند. این فدراسیون در کوران رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در سال جاری تنها یک مرحله بودجه از وزارت ورزش دریافت کرد، در حالی که سایر فدراسیون‌ها بیش از این دریافتی داشتند که این موضوع نشان‌دهنده بسیاری از واقعیت‌هاست و حالا هم حتی از ارسال یک پیام تبریک برای کسب این همه موفقیت دریغ می‌کنند، چون توقع نداشتند ژیمناستیک با رئیسی که قبولش ندارند به موفقیت دست پیدا کند. این در حالی است که برای بقیه بلافاصله پیام‌های تبریک و شادباش مخابره می‌کنند.
در این خصوص به طور حتم شنیدن و خواندن حرف‌های سرمربی تیم ملی بسیار راهگشاتر است. به گفته رضا خیرخواه، سرمربی تیم ملی حاشیه‌هایی که وزارت ورزش برای فدراسیون و تیم ملی طی سال‌ها و ماه‌های گذشته ایجاد کرده بود باعث از بین رفتن تمرکز همه شده بود: «در زمان مسابقات کسب سهمیه المپیک گفتند رئیس فدارسیون تأیید صلاحیت نشده که همه این‌ها روی تیم تأثیر منفی می‌گذارد. در این چهار سال خیلی عذاب کشیدیم. نمی‌دانم این لجبازی‌ها برای چیست. آیا می‌خواهند رئیس فدراسیون برود. سؤال من از وزیر این است؛ مگر فدراسیون ژیمناستیک برای این مملکت نیست، آیا نباید به اردو سر می‌زدند و کمک‌حال می‌شدند؟ آیا قهرمانی و سومی جهان کم بود، چرا باید این مدال‌ها کمرنگ باشد؟ همه داوران و مربیان خارجی به ما تبریک گفتند، اما در داخل حتی یک پیام تبریک هم نداشتیم.»
خیرخواه با اشاره به اختلاف وزارت ورزش و رئیس فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: «اکثر هیئت‌های ما رئیس فدراسیون را قبول دارند، اما نمی‌دانم چرا وزارت حالا که می‌خواهند بروند، دست از لجبازی برنمی‌دارد. اینچه‌درگاهی را می‌خواهند بردارند، چون در خط آن‌ها نیست. کار آن‌ها به ورزش ضربه زده است. ما نمی‌گوییم فدراسیون مشکلی نداشته، چون همه ایراد دارند، اما وزارت در این چهار سال رفتاری داشت که دشمن با ما نداشت.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار