کد خبر: 1053663
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
نایب رئیس کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی اصفهان:
اکبر لباف،در نهمین نشست کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی اصفهان، بر ضرورت جلوگیری از قطع برق واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل ازروابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در نهمین جلسه کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی اصفهان، حاضرین به بررسی مشکلات و راهکارهای حوزه نفت ،گاز، پالایش و پتروشیمی (دستورالعمل تنظیم بازاز محصولات پتروشیمی) پرداخته و همچنین بخشی از این نشست به بررسی وضعیت پیشرفت مصوبات جلسات قبلی این کمیسیون با محوریت ضرورت ایجاد تمرکز در تصمیمات حوزه انرژی ، مشکلات صنعت برق و نیروگاه های تولید پراکنده اختصاص یافت.

در ابتدای این  نشست اکبر لباف، نائب رئیس کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی اصفهان بر ضرورت جلوگیری از قطع برق واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل مشکلات گسترده ای که به فرآیند تولید این واحدها وارد شده است و همچنین اجرای ماده 25 قانون بهبود مستمر کسب و کار تاکید کرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه به بیان دیگر موضوعات در دست اقدام کمیسیون پرداخت و گفت: تهیه طرحی جهت حل مشکلات حوزه صنایع برق و پتروشیمی از جمله مواردی است که  برای ارائه به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و نهاد های اجرایی استانی و ملی در حال پیگیری است.

در ادامه این جلسه بحث بحران برق و ظرفیت نیروگاه‌های تولید پراکنده در استان اصفهان مطرح و پیگیری شد.

در این خصوص  سارا صالحی، مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان با بیان این نکته که میزان مصرف  مشترکین صنعتی اخیرا افزایش یافته است، گفت: با افزایش تعداد واحدهای صنعتی، میزان برق مصرفی این واحدها بی رویه بوده و الگوی رفتار مصرفی آنها  تغییری نکرده است، چرا که بدلیل افزایش قیمت گاز برخی از واحدها برای پیش گرمایش از برق استفاده می کنند.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان پیشنهاد کرد: با در نظر گرفتن برخی از صنایع به عنوان پایلوت، سهم هزینه برق در سبد هزینه های تولید واحد صنعتی نمونه مشخص گردد. همچنین ضروری است که  بر بحث پایش شدت مصرف انرژی در حوزه صنایع فعال در اصفهان نیز دقت شود.

مرسل صالحی، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان نیز در ادامه در خصوص قطع برق واحدهای تولیدی و صنعتی ضمن ارائه گزارشی، گفت: نظر به مدیریت های صورت گرفته در هفته های اخیر در استان خاموشی نداشته ایم و ادامه عدم قطعی برق، همکاری واحدهای صنعتی را می طلبد که امیدواریم با تفاهم نامه های امضا شده با این واحدها پیرامون نحوه مصرف در ساعات اوج بار، خاموشی های احتمالی اتفاق نیفتد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که می تواند انجام شود، این است که میزان مصرف مجاز هر تولید کننده برای محصول مورد نظر را مشخص کرده و بر طبق آن در صورت عبور از میزان تعریف شده، خاموشی ها اعمال شود.

در ادامه اعضای کمیسیون، بررسی مشکلات و راهکارهای حوزه نفت ،گاز، پالایش و پتروشیمی (دستورالعمل تنظیم بازاز محصولات پتروشیمی)  را در دستور کار خود قرار دادند و در خصوص موضوعاتی چون ایرادات سامانه بهین یاب، تخصیص سوخت به دیزل ژنراتورها و ... بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر