کد خبر: 1053634
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲

یک منبع آگاه و نزدیک به مقاومت فلسطین از عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از خواسته خود در گفتگو با گروه‌های مقاومت درباره آتش‌بس و بازسازی غزه خبر داد.
به گزارش فارس، یک منبع آگاه فلسطینی گفت که رژیم صهیونیستی از خواسته خود مبنی بر مرتبط کردن پرونده بازسازی و رفع محاصره غزه با قضیه تبادل اسرا عقب‌نشینی کرده است.
این منبع در مصاحبه با وبگاه «عربی ۲۱» گفت که پافشاری مقاومت فلسطین بر مواضع خود باعث شد که رژیم اشغالگر پرونده محاصره و بازسازی نوار غزه را از پرونده نظامیان اسیر در نزد مقاومت فلسطین تفکیک کند. جنبش حماس از تابستان ۲۰۱۴ چهار اسرائیلی را به اسارت گرفته است که دو نفر از آن‌ها از نظامیانی هستند که در جنگ غزه مشارکت داشته و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند. رژیم صهیونیستی اخیراً طی ۱۲ روز جنگ علیه نوار غزه، ۲۵۵ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالخورده را به شهادت رساند و بیش از ۱۹۴۸ نفر را زخمی کرد. این منبع گفت: «در حالی که مصر تلاش می‌کند رژیم اشغالگر را برای بازگشت امور به وضعیت پیش از تجاوز اخیر به غزه، تحت فشار قرار دهد، پاسخ این رژیم کُند است و ما نمی‌توانیم بگوییم که همه خواسته مقاومت محقق شده است.» در همین حال روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع فلسطینی نوشت: مصری‌ها به حماس اعلام کردند که با ادامه وضعیت آتش‌بس، رژیم صهیونیستی در پایان هفته جاری گذرگاه‌های غزه را باز خواهد کرد. الاخبار گزارش داد که در مقابل جنبش حماس به قاهره اعلام کرده فشار خود را ادامه خواهد داد و این فشار را در پایان هفته جاری به طور قابل‌توجهی تشدید خواهد کرد که ممکن است منجر به انفجار مجدد اوضاع شود. طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی اقداماتش در قبال غزه را منوط به پیشرفت در پرونده تبادل اسرا کرده و حماس نیز بار دیگر بر تفکیک پرونده‌های مختلف از یکدیگر تأکید کرده است. الاخبار همچنین نوشت که حماس آمادگی خود را برای پیشرفت در پرونده تبادل اسرا به شرط پاسخ مثبت تل‌آویو به شروط خود اعلام کرده است. مقامات مصر درباره پرونده بازسازی غزه نیز به حماس اعلام کردند که به محض پایان مرحله اول (تبادل اسرا)، مرحله دوم آغاز خواهد شد که شامل آواربرداری ساختمان‌های ویران شده در نوار غزه می‌شود و ممکن است حدود دو تا سه ماه زمان ببرد. درهمین راستا، معاون وزارت اعمال عمومی در غزه اعلام کرد که انتظار می‌رود عملیات بازسازی طی سه ماه آغاز شود و فلسطینی‌ها به ورود زودهنگام مصر به این پرونده خوش‌بین هستند. وی گفت: حدود ۱۲۰۰ واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده، ۱۰۰ واحد غیرقابل سکونت و ۴۰ هزار واحد دچار خسارت جزئی شده‌اند. هزینه بازسازی حدود ۱۶۵ میلیون دلار برآورد می‌شود و ما از جنگ‌های قبلی ۱۵۰ میلیون دلار کسری داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار