کد خبر: 1053505
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت:
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: پررنگ کردن نقاط ضعف و بزرگنمایی مشکلات و نارسایی‌ها، باعث دل‌نگرانی و کاهش اعتماد مردم می‌شود.

محمدرضا پورمحمدی در هشتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه همه بخش‌ها باید برای احیای اعتماد عمومی به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی تلاش کنند، افزود: باید در کنار بیان مشکلات، دستاوردها و موفقیت‌های کشور هم انعکاس یابد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: معمولا در فضای انتخابات و تبلیغات، نامزدها سعی می‌کنند نقاط ضعف دولت را مطرح کنند در حالی که باید واقعیت‌ها را هم در نظر گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در هشت سال گذشته به دلیل تحریم‌های شدید و بی‌سابقه، شرایطی حتی دشوارتر از دوران جنگ تحمیلی وجود داشت اما در این سال ها کارهای بزرگی هم در کشور انجام شد که باید این موفقیت‌ها نیز بازتاب یابند.

پورمحمدی با اظهار تاسف از اینکه فرهنگ تشکر و شکرگزاری در جامعه کمرنگ شده است، ادامه داد: نقد،  ودیعه ای الهی است و برای پیشرفت امور لازم بوده اما بیان صرف مشکلات و نارسایی‌ها موجب کاهش اعتماد عمومی می‌شود.

وی با بیان اینکه همه باید برای تقویت اعتماد عمومی تلاش کنیم، یادآری کرد: تبریز و آذربایجان در تمام عرصه‌ها جریان‌ساز بوده و در این زمینه هم می‌توانیم الگو باشیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی از مشارکت مردم استان در انتخابات ۲۸ خرداد قدردانی کرد و گفت: با وجود دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان با عنایات الهی، زمان‌شناسی مردم و توصیه‌های رهبری، مشارکت خوبی در انتخابات روی داد که مایه قوت قلب دوستداران و نگرانی بدخواهان انقلاب شد.

پورمحمدی با اشاره به اینکه ۶۷ درصد از رای‌دهندگان آذربایجان شرقی به رییس جمهور منتخب رای دادند که بالاتر از میانگین رای وی در کل کشور است، افزود: نتیجه انتخابات شوراها نیز پیام‌های روشنی داشت و نشان داد که مردم بر اساس شناخت و تعلق به ارزش‌ها رای داده‌اند.

در این جلسه برش استانی سند مهندسی فرهنگی با محوریت پنج مساله فرهنگی اولویت‌دار شامل تشدید فقر فکری در حوزه اخلاق و فرهنگ عمومی، تضعیف بنیان خانواده در حوزه سبک زندگی، ضعف مدیریتی و محتوایی در حوزه فضای مجازی، ضعف در تولید و توزیع محصولات فرهنگی و کم‌توجهی به ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در حوزه هویت بومی و محلی به تصویب رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر