کد خبر: 1053489
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
قالیباف: در پاسخ به تذکر سلیمی

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده محلات درباره اجرای قانون اقدام راهبردی گفت: پس از گذشت فرصت سه ماهه‌ای که در قانون آمده، هیچ چیزی تمدید نشده و پس از آن نیز هیچ کدام از موضوعاتی که در داخل ضبط شده هیچ‌وقت به آژانس داده نشده و در اختیار جمهوری اسلامی ایران است، قانون دقیقاً در حال اجرا است.
به گزارش خانه ملت، علیرضا سلیمی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با استناد به مواد ۱۹۸ و ۱۹۹ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: متأسفانه در این دوره از مجلس باب شده که پس از اینکه شورای نگهبان از طرح یا لایحه‌ای ایراد می‌گیرد، کمیسیون تخصصی به جای رفع ایراد، موارد زیادی را به طرح اضافه می‌کند، این در حالی است که کمیسیون صرفاً باید ایراد را رفع یا آن را حذف کند. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در قانون اقدام راهبردی سه ماه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فرصت دادیم که این فرصت یک ماه دیگر نیز تمدید شد، با این حال حدود سه روز است که این فرصت نیز رو به اتمام است، حال خودمان باید از مصوبه مجلس دفاع کنیم.
سلیمی خطاب به رئیس مجلس افزود: آیا شورای عالی امنیت ملی در این باره تصمیمی گرفته که از آن اطلاع نداریم؟ لطفاً تذکر لازم را در این زمینه بفرمایید. دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: منظور کمیسیون در متن اصلاحی سامانه موجود است؛ همچنین بر اساس توضیحات ارائه شده متنی اضافه نشده و موضوعات مطرح شده به منظور رفع ابهام و ارائه توضیحات لازم درباره تعرفه‌گذاری در متن اصلاحی آورده شده تا رفع ابهام انجام گرفته و شورای نگهبان قانع شود؛ بنابراین این اخطار وارد نیست. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درباره آژانس قبلاً نیز تذکر دادم، الان هم می‌گویم پس از زمان سه ماهه‌ای که گذشت، هیچ چیزی تمدید نشده و پس از آن هیچ کدام از موضوعاتی که در داخل ضبط شده، هیچ‌وقت به آژانس داده نمی‌شود و در اختیار جمهوری اسلامی ایران است، قانون دقیقاً در حال اجرا است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار