کد خبر: 1053468
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
محکومیت اقدام امریکا علیه رسانه‌های مقاومت از سوی روزنامه‌نگاران بین‌المللی
چند روز پس از اقدام دولت امریکا در مصادره و مسدود‌سازی دامنه اینترنتی چند رسانه محور مقاومت، شخصیت‌های رسانه‌ای با تقبیح این عمل خواستار بازگشت دامنه‌ها به فعالیت قبلی شدند.
محمد صادقی

چند روز پس از اقدام دولت امریکا در مصادره و مسدود‌سازی دامنه اینترنتی چند رسانه محور مقاومت، شخصیت‌های رسانه‌ای با تقبیح این عمل خواستار بازگشت دامنه‌ها به فعالیت قبلی شدند.
هفته گذشته، وزارت دادگستری دولت جو بایدن در یک اقدام ناگهانی دامنه اینترنتی چند رسانه از جمله شبکه‌های «پرس‌تی‌وی»، «العالم» و «الکوثر» ایران را مسدود کرد. در این اقدام رسانه‌های محور مقاومت هدف قرار گرفتند و سایت‌های رسانه‌های تأثیرگذاری، چون «المسیره» در یمن توقیف شدند. وزارت دادگستری امریکا ادعا‌های موهونی را برای توجیه این اقدام مطرح کرد. در همین راستا، چند روزنامه‌نگار و کارشناس بین‌الملل در مواضعی جداگانه اقدام دولت امریکا را محکوم کردند. الکس رابینشتین، روزنامه‌نگار نیز در توئیتر خود نوشت: «بستن وب‌سایت رسانه‌های ایران و دزدی چند هفته پیش از ایران و حراج کردن ۱۰۰میلیون دلار از نفت خام این کشور، روشن می‌سازد رژیم بایدن چیزی را که می‌خواهد با توسل به زور از ایران می‌گیرد. این‌ها کار مذاکره‌کننده‌ای که حسن‌نیت دارد، نیست.» همچنین آنا جی، روزنامه‌نگار از پکن چین به توئیتی مبنی بر توقیف دامنه دات کام وب‌سایت شبکه پرس‌تی‌وی واکنش نشان داد و نوشت: «امریکا هرگز به فکر صلح با ایران نیست. بازگشت به برجام چیزی جز یک حقه سیاسی برای گمراه کردن متحدان اروپایی‌اش نیست.» بنجامین نورتون، نویسنده و روزنامه‌نگار امریکایی و سردبیر خبرگزاری «گری‌زون» در اسپانیا، اقدام پلیس فدرال امریکا در توقیف دامنه دات کام (com.) وب‌سایت پرس‌تی‌وی را نشان از دیکتاتوری جهانی این کشور توصیف و عنوان کرد: «وقتی دولت امریکا حرف از اطلاع‌رسانی غلط می‌زند، منظورش در حقیقت اطلاعات و اخباری است که واشنگتن شنیده شدن آن‌ها را دوست ندارد.»
نورتون همچنین در گفتگو با «پرس‌تی‌وی» بیان کرد: «باورکردنی نیست که دولت امریکا در حالی که دیگر کشور‌ها را به نقض آزادی رسانه‌ها متهم می‌کند، خود دست به توقیف اموال و دارایی‌های رسانه‌های خارجی از جمله رسانه‌های ایران و یمن می‌زند.» ریچارد مدهرست، روزنامه‌نگار و تحلیلگر کارشناس مسائل خاورمیانه نیز در واکنش به اقدام دولت امریکا نوشت: «چه چیزی به امریکا این حق را می‌دهد تا تصمیم بگیرد مردم جهان چه چیزی را می‌توانند بخوانند و وب‌سایتی را در ایران به رغم همه تلاش‌هایی که توسط همکارانم برای این شبکه صورت گرفته توقیف کند؟ این اتفاق، دیدگاه ما در برابر رفتار جنایتکارانه و امپریالیست امریکا را اثبات می‌کند.» لازم به یادآوری است صداوسیما در بیانیه‌ای بر پیگیری بازگرداندن دامنه‌های مسدود شده تأکید کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار