کد خبر: 1053351
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

خیرین خداجو با کمک هزارو۵۰۰ میلیارد ریالی خود در ماه مبارک رمضان زمینه آزادی تعداد هزارو۲۱۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کردند.
به رغم محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا هموطنان نوعدوست از طریق مشارکت در جشن‌های گلریزان تلویزیونی و آیین‌های آزادی برگزار شده در فضای مجازی، زمینه آزادی ۱۰ زندانی زن و هزارو۲۰۶ محکوم مالی مرد را فراهم کردند که این میزان از استقبال عمومی طی یک ماه بی‌سابقه بوده‌است. کمک خیرین برای آزادی این زندانیان رقمی بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که مبلغی در حدود ۷۴۰ میلیارد ریال جمع‌آوری گردید، رشد صد درصدی داشته‌است.
به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور اصفهانی‌ها با کمک ۲۱۲ میلیارد و ۴۱۳ میلیون ریالی خود در رأس فهرست وجوهات اهدایی خیرین قرار گرفته و در رتبه‌های بعد مازندران و کرمان هستند که مردم این دو استان، هر کدام به ترتیب با پرداخت مبلغی بالغ بر ۱۹۰ و ۱۷۳ میلیارد ریال بیشترین کمک‌های واریزی را داشتند. از هزارو۲۱۶ مورد آزادی صورت گرفته در ماه مهمانی، استان‌های اصفهان، گیلان و تهران در مجموع با آزادی
۳۱۳ زندانی محکوم به موضوعات غیرعمد ۲۶ درصد آزادی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. با اهتمام نیکوکاران و با احتساب آزادی‌های صورت گرفته در مبارک ماه رمضان جمعیت زندانیان جرائم غیرعمد در شرایط فعلی به تعداد ۴ هزار و ۹۳۸ نفر کاهش یافت. گفتنی است در طرح ویژه رهایی زندانیان نیازمند نمایندگی‌های ستاد دیه کشور از ۲۲ خرداد تا سالروز میلاد امام رضا علیه‌السلام زمینه آزادی ۳۵۳ بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات ناشی از حوادث غیرعمد فراهم شد.
استان فارس در قالب طرح «ارمغان رضوی» با فراهم نمودن زمینه آزادی ۶۳زندانی نیازمند بیشترین تعداد آزادی را در این طرح مردمی به خود اختصاص داده و در ادامه استان‌های خراسان رضوی و البرز با محوریت پویش «یا ضامن آهو» هر کدام با ۲۳ و ۲۲ مورد آزادی در رأس این فهرست قرار دارند. از جمع ۳۵۳ نفری زندانیان یاد شده به دلیل رسیدگی‌های قضایی و طی فرآیند قانونی مربوط به اجرای احکام زمان آزادی یکصد زندانی پس از سالروز میلاد حضرت رضا علیه‌السلام انجام و موجبات استخلاص آن‌ها فراهم گردید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار