کد خبر: 1053333
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
جدال مدعیان و رویارویی ستاره‌ها
مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا امشب با برگزاری دو بازی پیگیری می‌شود که طی آن هلند از جمهوری چک پذیرایی می‌کند و بلژیک مهمان پرتغال است.
دنیا حیدری

مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا امشب با برگزاری دو بازی پیگیری می‌شود که طی آن هلند از جمهوری چک پذیرایی می‌کند و بلژیک مهمان پرتغال است.
شب پردردسر هلند
هلند که با پیروزی برابر هر سه حریف خود (اتریش، اوکراین و مقدونیه) در مرحله گروهی به عنوان صدرنشین ۹ امتیازی گروه C به مرحله حذفی راه یافت ساعت ۲۰:۳۰ امشب به وقت تهران برابر جمهوری چک قرار می‌گیرد. تیمی که کار خود را با پیروزی ۲ بر صفر مقابل اسکاتلند در گروه D آغاز کرد، اما در ادامه با قبول تساوی برابر کرواسی و شکست یک بر صفر مقابل انگلیس در رده سوم گروه قرار گرفت، ولی دست‌آخر توانست خود را در بین بهترین تیم‌های رده سوم جای دهد و به مرحله حذفی راه یابد، حالا باید برابر هلند به میدان برود. تیمی که با هشت گل زده و تنها دو گل خورده که نشان از خط حمله و دفاع قوی دارد به یک‌هشتم رسیده و بی‌شک می‌تواند شب سختی را برای مهمان خود رقم بزند، خصوصاً که فرانک دی‌بوئر، سرمربی هلندی‌ها در آخرین بازی مرحله گروهی برابر مقدونیه که به‌رغم قطعی بودن صعود، تیم اصلی خود را روانه میدان کرد نشان داد از هیچ تلاشی برای موفقیت در این رقابت‌ها فروگذار نیست. اما باید دید در مرحله حذفی نیز ستاره‌های جدید بارسا و پاری‌سن‌ژرمن می‌توانند مانند بازی‌های قبلی برگ برنده هلند برای برتری باشند تا این تیم با عبور از سد چک به جمع هشت تیم نهایی برسد یا پایان کار نارنجی‌پوشان به دست چک نوشته می‌شود. تیمی که اگرچه در مرحله قبل تنها دو گل دریافت کرد که این می‌تواند نشان از قوی بودن خط دفاع این تیم داشته باشد، اما با سه گل زده بعید است خط حمله قدری برای رقابت با هلند داشته باشد. با وجود این یاران یاروسلاو سیلهاوی که مقاومت خوبی برابر انگلیس داشتند، می‌توانند شب پردردسری را برای هلند رقم بزنند. این بازی را که ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه پوشکاش آر‌نا واقع در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود، سرگئی کاراسف از روسیه سوت می‌زند.  
فرصتی برای عبور از دایی
آخرین بازی پرتغال در مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا اگرچه با رسیدن رونالدو به رکورد تاریخی علی دایی همراه بود، اما حتی رسیدن ابرستاره این تیم به ۱۰۹ گل زده هم نتوانست تغییری در جایگاه پرتغال در جدول‌رده‌بندی ایجاد کند. یاران رونالدو که در گام اول مجارستان را با حساب ۳ بر صفر از سد راه برداشته بودند با قبول شکست پرگل ۴ بر ۲ مقابل آلمان و تساوی ۲-۲ در مصاف با فرانسه در گام آخر بر سکوی سوم جا خوش کردند و در نهایت به عنوان یکی از بهترین تیم‌های رده سوم بود که به مرحله یک‌هشتم راه پیدا کردند. حال آنکه بلژیک، مهمان امشب پرتغال با کسب ۹ امتیاز از سه برد متوالی برابر روسیه، دانمارک و فنلاند بود که به عنوان صدرنشین گروه B به یک‌هشتم نهایی راه یافت. با وجود این سانتوس، سرمربی پرتغال مدعی است که بلژیک کار ساده‌ای مقابل او و شاگردانش ندارد و هر تیمی مقابل پرتغال به مشکل می‌خورد. البته این تنها سرمربی پرتغالی‌ها نیست که برای حریف کری می‌خواند و روملو لوکاکو، ستاره خط حمله تیم ملی فوتبال بلژیک که پس از یک فصل رقابت با رونالدو در سری A برای کسب اسکودتو و عنوان آقای گلی که در اولی موفق بود و در دومی ناکام در آستانه مصاف با پرتغال در یک‌هشتم نهایی با گفتن اینکه رونالدو دوست داشت قدرت مرا داشته باشد برای ابرستاره حریف کری می‌خواند: «آمار او تحسین‌برانگیز است. اگر یک نفر باشد که بتواند چنین رکورد‌هایی را ثبت کند، آن یک نفر قطعاً خود اوست. من دوست داشتم قدرت دریبل‌زنی او را می‌داشتم و می‌توانستم مانند رونالدو توپ را شوت کنم. او هم احتمالاً دوست داشت که قدرت بدنی مرا داشته باشد! با وجود این بلژیک در بازی امشب تنها به بردن پرتغال می‌اندیشد، حتی با وجود رونالدو.»
 نکته جالب در تقابل این دو تیم، عملکرد قابل قبول بلژیک در خط دفاعی است که در مقابل هفت گل زده در مرحله گروهی تنها یک گل دریافت کرده است. حال آنکه پرتغال اگرچه مانند حریف امشب خود هفت گل در مرحله قبل به ثمر رسانده، اما شش گل نیز دریافت کرده که این می‌تواند نشان از ضعف و سردرگمی خط دفاعی این تیم داشته باشد. ضعفی که می‌تواند فرصت خوبی برای بلژیکی‌هایی باشد که نشان دادند مهاجمان فرصت‌طلبی دارند. با این حال غافل شدن از رونالدو، ستاره پرتغالی‌ها که با گلزنی در این دیدار رکورد دایی را می‌شکند و آقای گلی فوتبال دنیا را از آن خود می‌کند، می‌تواند به ضرر بلژیکی‌ها تمام شود و هرچه را که این تیم تا به اینجای کار رشته است پنبه کند. قضاوت این بازی را که ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه کارتوخا واقع در شهر سویای اسپانیا برگزار می‌شود، فلیکس بریش از آلمان بر عهده دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار