کد خبر: 1053277
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
مدیرکل راهداری اردبیل:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: سالانه یک‌هزار میلیارد تومان منابع برای نگهداری راه‌های استان اردبیل نیاز است که در تأمین این منابع با محدودیت‌های جدی روبه‌رو هستیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، کلیم‌الله وثوقی در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع نگهداری راه‌ها و همچنین اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت به رغم کمبود منابع اعتباری اظهار کرد: سالانه یک‌هزار میلیارد تومان منابع برای نگهداری راه‌های استان اردبیل نیاز است که در تأمین این منابع با محدودیت‌های جدی روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصد این هزینه‌ها تأمین می‌شود و مجموع اعتبارات استانی و ملی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۲۰۰ میلیارد تومان است که ۲۰ درصد این اعتبارات به حوزه نگهداری اختصاص می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: در حال حاضر یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و بزرگراه در استان اردبیل وجود دارد و پنج هزار کیلومتر نیز راه روستایی داریم که هموطنان از آن تردد می‌کنند.

وثوقی به جابجایی چهار میلیون تن کالا و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر از طریق ناوگان باری و مسافری اشاره کرد و ادامه داد: ۱۲ هزار راننده به شکل حرفه‌ای در ناوگان مسافری و باری استان فعال هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تعداد ناوگان باری استان هفت هزار و ۹۰۰ دستگاه و مسافری یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه است که تلاش می‌شود در طول سال از این طریق جابجایی بار و مسافر انجام شود.

وثوقی فعالیت پایانه مرزی بیله‌سوار را به رغم تعطیلی سالن مسافری یادآور شد و اضافه کرد: روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تردد ناوگان باری از طریق این پایانه انجام می‌شود.

وی تعداد نیروهای رسمی، پیمانی و قراردادی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را ۲۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۳۰۰ نیروی حجمی در این اداره کل مشغول فعالیت هستند که ما سالانه ۲۵ میلیارد تومان منابع برای پرداخت حق و حقوق و مزایای آنها در نظر می‌گیریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل یکی از چالش‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را عدم اختصاص قیر مورد نیاز با گذشت چهار ماه از سال اعلام کرد و افزود: امکان خرید قیر از طریق اسناد خزانه وجود ندارد و با توجه به افزایش ۵۰ درصدی قیمت قیر به جد ما با مشکل تأمین قیر برای کارخانه‌های آسفالت روبه‌رو هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر