کد خبر: 1053259
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست در حوالی نقده که به فوت خبرنگاران ایسنا و ایرنا انجامید، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: به دستور وزیر کشور قرار است کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های ذیربط برای بررسی علل رخداد این حادثه تشکیل شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مسعود تجریشی ضمن خودداری از اظهارنظر درباره چرایی حمل و نقل خبرنگاران با اتوبوسی فاقد صورت وضعیت، هرگونه اظهار نظر را منوط به نتیچه به دست آمده در کمیته بررسی دانست و گفت: به‌طور قطع نتیجه این کمیته را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه واژگونی اتوبوس خبرنگاران و فوت دو نفر از آنان یکی از تاسف‌بارترین حوادث هفت سال اخیر برای جامعه محیط زیست ایران بوده است، اظهار کرد: هر دوی این عزیزان در هفت سال اخیر دلسوزانه همه هم و غم‌شان محیط زیست کشور بود.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: ما هر ساله خردادماه برنامه‌ریزی می‌کنیم تا سمن‌ها و تشکل‌های مردمی منطقه‌ای و کشوری، متخصصان و در نهایت دستگاه‌های دولتی از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه بازدید کنند. طی این مدت همواره در جهت حفظ شأن این افراد تلاش و بهترین هتل‌ها، پرواز‌ها و ... را فراهم کرده‌ایم و مسایل مالی برایمان مطرح نبوده است.

وی درباره استفاده از اتوبوس کارگران کارخانه سیمان برای جابجایی خبرنگاران در سفر فشرده مطبوعاتی گفت: منتظر نتایج بررسی‌ها باید ماند، ولی به نظر می‌رسد شاید این اتوبوس برای این تور مطبوعاتی مناسب تشخیص داده شده باشد.

تجریشی در پایان اظهار کرد: به دستور عیسی کلانتری - رییس سازمان حفاظت محیط زیست - با یک بیمارستان خصوصی صحبت کردیم تا بقیه پیگیری‌های درمانی خبرنگاران مصدوم به صورت رایگان در تهران انجام شود.

در حالی تجریشی درباره چرایی حمل و نقل خبرنگاران با اتوبوسی فاقد صورت وضعیت اظهار نظری نمی‌کند و مدعی است که ستاد احیای دریاچه ارومیه بهترین امکانات را برای خبرنگاران فراهم می‌کند که به گفته خبرنگاران این حوزه، بار اول نیست که امکانات بد و نامناسب مثل اتوبوس نامناسب یا پرواز‌های ارزان قیمت در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد یا مسیر‌های بازدید خبرنگاران را از جاده‌هایی برنامه‌ریزی می‌کنند که زودتر به مقصد برسند و برنامه به اتمام برسد. در واقع به دنبال این هستند که حداقل هزینه را برای بازدید و سفر خبرنگاران داشته باشند. این موضوع جدیدی نیست و قبلا هم شاهد آن بودیم.

در حالی تجریشی درباره چرایی استفاده از اتوبوس فاقد وضعیت اظهار نظر نمی‌کند که سرهنگ هادی امیدوار - فرمانده پلیس راه کشور- با تشریح تخلفات رخداده در حادثه اتوبوس خبرنگاران اعلام کرده بود که این اتوبوس فاقد صورت وضعیت و متعلق به کارخانه سیمان بود.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار