کد خبر: 1053227
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
هنوز یک ماه از کشف یک گور دسته جمعی از کودکان بومی در محوطه یک مدرسه شبانه روزی کاتولیک در استان «بریتیش کلمبیا» کانادا نگذشته که یک گور دسته جمعی دیگر در استان «ساسکاچوان» این کشور کشف شد تا یک بار دیگر برگی از تاریخ توحش غرب علیه بومی ها، رنگین پوست‌ها و مسلمانان ورق بخورد و جنایات قرن گذشته غربی‌ها به جنایات این روزهایشان در اقصی‌نقاط جهان پیوند بخورد.
کبری فرشچی

هنوز یک ماه از کشف یک گور دسته جمعی از کودکان بومی در محوطه یک مدرسه شبانه روزی کاتولیک در استان «بریتیش کلمبیا» کانادا نگذشته که یک گور دسته جمعی دیگر در استان «ساسکاچوان» این کشور کشف شد تا یک بار دیگر برگی از تاریخ توحش غرب علیه بومی ها، رنگین پوست‌ها و مسلمانان ورق بخورد و جنایات قرن گذشته غربی‌ها به جنایات این روزهایشان در اقصی‌نقاط جهان پیوند بخورد.
مردم استان بریتیش کلمبیا معتقدند که تعداد اجساد کودکانی که قرار است از این گور دسته‌جمعی خارج شود، احتمالاً سه برابر بیشتر از تعداد اجسادی خواهد بود که پیش از این در یک گور دسته جمعی در نزدیکی یک مدرسه شبانه روزی کاتولیک در ایالت بریتیش کلمبیا کشف شده است. کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیقات سریع و کامل درباره این فاجعه بزرگ از سوی دولت کانادا و واتیکان شده‌اند. توحش دنیای غرب تنها به کشف این گور‌های دسته جمعی محدود نمی‌شود. تاریخ غرب مشابه همین رفتار‌ها و کشتار‌های گسترده را با سرخ پوستان امریکایی و سیاه پوستان ثبت کرده است. همچنانکه تصاویر سر‌های بریده و اجساد مسلمانان الجزایری در سال‌های اشغال این کشور از سوی فرانسه، ریشه‌های شکل‌گیری داعش را به خوبی نمایش می‌دهد. این ماجرا در گذشته جا نمانده و در عصر ما هم جنایات غربی‌ها در عراق و سوریه، فلسطین و افغانستان همچنان ادامه دارد و نسل‌کشی و جنایات ضد حقوق بشری دنیای غرب انگار پایانی ندارد.
یک ماه پیش بود که خبر کشف گور‌های دسته جمعی در یکی از مدارس شبانه روزی کانادا جهان را در بهت فرو برد. هشتم خرداد ماه اجساد دست‌کم ۲۱۵ کودک بومی که برخی از آن‌ها حدود سه سال سن داشتند، در محوطه یک مدرسه شبانه روزی کاتولیک در استان «بریتیش کلمبیا» کانادا پیدا شد. کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل به دنبال انتشار این خبر از دولت کانادا و واتیکان درخواست کردند که هرچه سریع‌تر تحقیقات کاملی در این خصوص انجام دهند. این کودکان دانش آموزان مدرسه سرخپوستان کملوپس در بریتیش کلمبیا بودند که سال ۱۹۷۸ تعطیل شد.
جداسازی اجباری کودکان بومی از خانواده
ماجرای جداسازی کودکان مهاجران به امریکا از خانواده و نگهداری آن‌ها در زندان‌هایی قفس‌گونه حکایت رفتاری است که در دوران ریاست جمهوری ترامپ در امریکا اتفاق افتاد و هنوز هم بسیاری از این کودکان به خانواده‌های‌شان بازگردانده نشده‌اند. این ماجرا در دنیای غرب پیشینه تاریخی دارد.
نظام مدارس شبانه روزی کانادا هم با اجبار کودکان بومی را از خانواده آن‌ها جدا می‌کرد. پس از پایان یک تحقیق شش ساله در سال ۲۰۱۵ درباره آن نظام آموزشی منسوخ، از آن به عنوان «نسل‌کشی فرهنگی» یاد شد.
اداره این مدارس را علاوه بر دولت کانادا، کلیسای کاتولیک به عهده داشت و بر همین اساس، «جاستین ترودو» از کلیسای کاتولیک خواسته بود مسئولیت خود بابت مدیریت این مدرسه را بپذیرد و عذرخواهی کند. اما پاپ فرانسیس به‌رغم آنکه در اولین واکنش خود به این فاجعه گفت که از این حادثه بسیار رنجیده و شوکه شده حاضر نشد مستقیماً عذرخواهی کند.
کشف یک گور دسته جمعی دیگر
حالا به گزارش نشنال پست، بعد از کشف گور دسته جمعی کودکان در یکی از ایالت‌های کانادا یک گور دسته جمعی دیگر در این کشور کشف شده است.
یکی از اهالی بومی استان ساسکاچوان کانادا در این باره گفت: صد‌ها گور بدون نام و نشانی که احتمالاً بسیاری از آن‌ها کودک هستند، در نزدیکی محلی که قبلاً یک مدرسه شبانه روزی در منطقه کووسس بوده، کشف شده است.
ادامه نسل‌کشی فرهنگی در کانادا
سیاست دولت کانادا سرانجام در جلوگیری از انتقال نسل به نسل رسومات و باور‌های بومیان کارساز واقع شد و مردمان بومی سرزمین کانادا طی نسل‌های مختلف، فرهنگ سنتی، زبان، معنویت، اقتصاد، نظام حکمرانی و دیگر بخش‌های مهم هویتشان را از دست دادند.
این استعمار هنوز هم میراثش را بر زندگی روزمره میلیون‌ها نفر از مردمان بومی کانادا به جا گذاشته است. نرخ بالای بیماری استرس پس از سانحه (PTSD)، مصرف بالای الکل، سوءمصرف مواد و خودکشی در میان بومیان یکی از نمود‌های نسل‌کشی فرهنگی دولت کانادا به شمار می‌رود.
نسل‌کشی‌های غرب علیه مسلمان در دنیای امروز
سیاست نسل‌کشی و به انزوا کشیدن بومیان تنها در کشور کانادا اتفاق نیفتاده و تاریخ غرب پر از وقایعی این چنینی است. مشابه همین نسل‌کشی در ایالات متحده امریکا هم علیه بومیان سرخپوست اتفاق افتاده است. همچنان که تاریخ برده‌داری در این کشور آنچنان سیاه است که هرگز فراموش نخواهد شد. مورخ «جک گورکی» تخمین زده است که از زمان ورود فرانسه در ۱۸۳۰ تا زمان عزیمت آن در ۱۹۶۲، ۱۰میلیون مسلمان الجزایری کشته شدند! به‌هنگام اشغال چاد در سال ۱۹۱۷ توسط فرانسه، اشغالگران فرانسوی ۴۰۰ نفر از مسلمانان چاد را جمع کردند و سر آن‌ها را قطع کردند!
هنگامی که فرانسه در لشکرکشی معروف خود وارد مصر شد، سربازان فرانسوی با اسب‌های‌شان وارد مساجد شدند و در حالی که شراب می‌نوشیدند، به زنان مقابل خانواده‌شان تجاوز کردند و تعدادی از مساجد را به اصطبل اسب‌های خود تبدیل کردند!
این ماجرا همچنان هم ادامه دارد و امریکا و متحدانش مشابه همین جنایات را در جنگ اول و دوم خلیج فارس علیه مردم عراق انجام دادند. مردم فلسطین، سوریه، یمن و افغانستان همچنان قربانیان توحش و نسل‌کشی غربی‌ها هستند و جنایات ضد حقوق بشری آنان در قرن بیست و یکم همچنان ادامه دارد. تصاویر پوست به استخوان چسبیده کودکان یمنی و ده‌ها کودک فلسطینی که در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده‌اند بی تردید سند زنده‌ای از جنایات غرب و سکوت نهاد‌های حقوق بشری در برابر این جریان دنباله‌دار است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
0
0
سرقت أعضاء
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار