کد خبر: 1053199
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
سازمان زندان‌ها سال گذشته اشتغال بیش از نیمی از زندانیان را در سال آینده یعنی سال ۱۴۰۰ از اهداف خود تعیین کرد. روز گذشته این نهاد دستیابی به اشتغال ۵۴ درصدی زندانیان را تأیید کرد.
بیژن سورانی

سازمان زندان‌ها سال گذشته اشتغال بیش از نیمی از زندانیان را در سال آینده یعنی سال ۱۴۰۰ از اهداف خود تعیین کرد. روز گذشته این نهاد دستیابی به اشتغال ۵۴ درصدی زندانیان را تأیید کرد.
یکی از مهم‌ترین بخش‌های سند تحول قضایی در خصوص ارتقای امور مربوط به زندانیان است. بر این اساس باید به گونه‌ای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و اشتغالزایی در زندان‌ها پیاده شود تا زندانی اصلاح شده و بعد از آزادی، بازگشت مجدد به زندان نداشته باشد. در یکسال اخیر و در راستای برنامه‌های اصلاحی در زندان ها، اشتغال مولد زندانیان، تقویت کار بنیاد تعاون زندانیان، ارتباط مدیران امر اشتغال زندان‌ها با مراکز صنعتی، خدماتی و تعامل آنان با بخش خصوصی جدی‌تر گرفته شده‌است.
سازمان زندان‌ها حتی تلاش کرده تا علاوه بر اشتغال زندانیان، برنامه‌هایی هم برای ایجاد اشتغال مولد خانواده زندانیان داشته‌باشد و این برنامه را منوط به افزایش اعتبار مالی این نهاد دانسته‌است.
در همین راستا روز گذشته رئیس سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در آ‌یین تکریم و معارفه مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان گفت: اشتغال ۵۴ درصدی پارسال محقق شده و بنابر توصیه ریاست قوه قضائیه باید ارتقا پیدا کند و به اشتغال ۸۰ درصدی برسد.
محمد مهدی حاج محمدی افزود: امروز وظیفه و تکلیف ما سنگین‌تر است و عذر ما در صورت کوتاهی، تقصیر و غفلت کمتر پذیرفته می‌شود، امروز بیش از گذشته زیر ذره‌بین مردم هستیم و باید مسئولیت زندانبانی را با دقت عمل انجام دهیم. برای رسیدن به موفقیت در این زمینه، سخن شهید همت را که گفته بود ما در قبال تمام کسانی که راه کج می‌روند، مسئول هستیم، باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.
رئیس سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به اینکه اشتغال برای زندانیان و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی عمیق و توجه ویژه به خانواده‌های آنان از راه‌های تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ها است، گفت: هدف از ایجاد اشتغال، اشتغال پایدار است که زندانی پس از آزادی نیز بتواند در جامعه فعالیت کند.
گفتنی است برای هر مددجویی حین ورود به زندان، پرونده شخصیتی و روانشناسی تشکیل می‌شود که شامل اطلاعات مهارتی و شغلی نیز است. با دسترسی بنیاد تعاون به این اطلاعات، مسیر حرفه آموزی و ورود به عرصه اشتغال سریع‌تر طی می‌شود.
اخیراً مدیر بنیاد تعاون زندانیان کشور هم ابراز امیدواری کرد که این نهاد بتواند با تهیه امکانات برای زندانی یا خانواده‌اش در زمینه ایجاد مشاغل خانگی مانند مونتاژ یا خیاطی، به اشتغال زندانیان آزاد شده‌ای که به دلیل عدم‌پذیرش اجتماعی نتوانسته‌اند وارد بازار اشتغال شوند، کمک کند. همچنین به زندانیان جهت احداث گلخانه با تضمین خرید محصول و موارد دیگر از سوی بنیاد تعاون، امکاناتی داده می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار