کد خبر: 1053081
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ثبت بیش از ۳۷۶ هزار مبتلای جدید در سراسر جهان، شمار مبتلایان از ۱۸۰ میلیون نفر فراتر رفت.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۸۰ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۷۸۰ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۵۹۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۶۵ میلیون و ۹۵ هزار و ۲۹۵ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۲ هزار و ۹۴۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۴ مبتلا رسیده است. تاکنون ۶۱۸ هزار و ۲۹۴ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۵۴ هزار و ۳۱۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۸۲ هزار و ۷۷۸ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۳۹۲ هزار و ۱۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۱۴ هزار و ۱۳۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۸ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۷۷۸ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۰۷ هزار و ۲۴۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور‌های فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و آرژانتین نیز به ترتیب با ۵ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۳۲۲، ۵ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۵۴۵، ۵ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۵۱۳، ۴ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۸۷۰ و ۴ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۰۱ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های ایتالیا با ۴ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۴۳۴ مبتلا و کلمبیا نیز با ۴ میلیون و ۲۷ هزار و ۱۶ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبود یافتگان نیز کشور‌های هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۲۹ میلیون و ۶۳ هزار و ۷۴۰، ۲۸ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۳۰۴ و ۱۶ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۶۳۵ نفر بهبود یافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:آخرین آمار ویروس کرونا در جهان +جدول

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار