کد خبر: 1053044
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
متخصصان آمریکایی نسبت به خطر ابتلا به بیماری‌ها و مسمومیت ناشی از مصرف مواد ضد عفونی کننده دست هشدار دادند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) روز سه شنبه هشدار داد که مواد ضدعفونی کننده دست که در دوران همه گیری بیماری کووید-۱۹ کاربرد زیادی پیدا کرده، در برخی موارد موجب بروز حالت تهوع، سرگیجه و عوارض جانبی در فرد می‌شود که مستلزم مراجعه بیمار به مراکز درمانی است.

سازمان غذا و داروی آمریکا گزارش‌های ارسالی به این سازمان و تماس‌های گرفته شده با مراکز کنترل مسمومیت در مورد عوارض جانبی استفاده از مواد ضد عفونی کننده دست روی پوست را بررسی کرد. در حالیکه اکثر موارد منجر به عوارض جزئی یا خفیف شده، در برخی موارد ارائه خدمات درمانی توسط متخصص ضروری بوده است.

کارشناسان این سازمان تاکید کردند: افراد باید استفاده از مواد ضدعفونی کننده را به محیط‌هایی با تهویه مناسب محدود کرده و در صورت امکان از آب و صابون استفاده کنند. بهترین راه برای جلوگیری از شیوع عفونت و کاهش خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون حداقل برای مدت ۲۰ ثانیه است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک نیوز، سازمان غذا و داروی آمریکا افزود: حدود ۵۰ مورد عوارض جانبی جدی ناشی از مصرف ضدعفونی کننده‌های دست شناسایی شده که همه موارد به دوره‌ای مربوط بوده که به دلیل شیوع گسترده کروناویروس بیشتر مناطق ایالات متحده به حالت قرنطینه درآمد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار