کد خبر: 1053033
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان اینکه انتخابات خرداد ۱۴۰۰، انقلاب اسلامی را یک‌بار دیگر واکسینه کرد، تأکید کرد: رأی در شرایط جنگ نرم معنای متفاوت و ارزش راهبردی دارد و یک تودهنی محکم به جبهه ضدمشارکت و تفکر لیبرالی در اداره کشور بود.
به گزارش فارس، علی‌محمد نائینی، رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و مشاور فرمانده کل سپاه در جلسه شورای راهبردی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: انتخابات ۲۸ خرداد، پدیده‌ای منحصربه‌فرد، بی‌نظیر و به تعبیر مقام معظم رهبری حماسه‌ای شورانگیز بود.
این محقق و پژوهشگر جنگ نرم عنوان کرد: کاهش مشارکت مردم، امنیتی کردن فضای کشور و مقابله با انتخابات آگاهانه مردم، سه هدف اساسی در این انتخابات توسط جبهه ضدانقلاب و معارض نظام بود. هدف دشمن این بود که انتخابات را به ضدخودش تبدیل کند و با انتخابات موجودیت نظام و امنیت کشور را هدف قرار دهد.
نائینی از جبهه تولید مشارکت و جبهه بازسازی اعتماد و امید به‌عنوان پیش‌قراولان در مبارزه با جبهه ضدمشارکت معارض انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: جبهه تولید مشارکت و جبهه بازسازی اعتماد و امید کار بسیار سنگین، گسترده و سختی را در پیش داشت. این بخش از انتخابات هم که در واقع ترسیم مجاهدت جبهه تولید مشارکت است یک کار حماسی، تاریخی و یک تجربه بسیار موفق است که توسط جوانان پرشور و هوشمند، متدین و انقلابی در فضا‌های حقیقی و مجازی به صورت جبهه‌ای منسجم با تولید و انتشار پیام و محصول انجام شد. در حقیقت می‌توان گفت جریان متدین، انقلابی و حزب‌اللهی در این انتخابات فضای مجازی را به لحاظ تولید پیام، کاملاً در تسخیر خود داشت.
وی همچنین بر نقش مؤثر و ستودنی مراجع معظم تقلید و فعالان رسانه‌ای، نویسندگان و تحلیلگران سیاسی و رسانه ملی در ایجاد انگیزه و تقویت عزم ملی تأکید و اظهار کرد: به طور قطع نقش همیشگی مقام معظم رهبری در شکل‌گیری این عزم ملی و تقویت اعتماد، امید و انتخاب آگاهانه، بی‌بدیل و منحصربه‌فرد است؛ رهبر بزرگواری که باور بسیار منحصربه‌فرد و عمیقی به جمهوریت نظام و سرمایه مردمی کشور دارند.
رشد سیاسی مردم در انتخابات ۱۴۰۰
نائینی از رشد سیاسی مردم با وجود همه عوامل کاهنده مشارکت خبر داد و بیان کرد: مردم در سراسر کشور به طور متوسط دو ساعت در اجرای انتخابات، با اختلال در شعبات رأی‌گیری مواجه شدند. ترس از تهدید بیماری کرونا در اجتماعات رأی‌گیری مسئله‌ای بود که در همه نظرسنجی‌ها تا حدودی پیش‌بینی‌شده بود و از همه مهم‌تر شکل‌گیری عملیات روانی بسیار پردامنه و با هدف شکل دادن به یک جبهه ضد مشارکت با کمپین‌های مجازی، پدیده منحصربه‌فرد این انتخابات بود، به همین جهت این میزان رأی، ارزش مضاعف دارد و رأی در فضای جنگ تمام‌عیار نرم، همراه با رشد سیاسی بود.
وی با بیان اینکه انتخابات خرداد ۱۴۰۰، انقلاب اسلامی را یک‌بار دیگر واکسینه کرد، افزود: رأی در شرایط جنگ نرم معنای متفاوت و ارزش راهبردی دارد و یک تودهنی محکم به جبهه ضد مشارکت و تفکر لیبرالی در اداره کشور بود. در حقیقت این رأی، دفاع کامل از هویت دینی، انقلابی و ملی بود. در شرایطی که همه عوامل کاهنده و بازدارنده رأی وجود داشت، ارزش این رأی متفاوت و خلق یک حماسه شورانگیز در قلب میدان نبرد سیاسی بود.
این پیروزی حماسی شروع یک کار بزرگ است
وی در خاتمه با تأکید بر اینکه این پیروزی حماسی شروع یک کار بزرگ است، گفت: همچنان که شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی فرمودند ۴۰‌سالگی انقلاب، بلوغ انقلاب و شروع یک دوره جدید است. در این دوره جدید با باور به اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت حل همه مسائل را دارد، باید برای بازسازی اعتماد و امید در مردم، دولت منتخب مردمی را کمک کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار