کد خبر: 1053009
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
رضا عزت‌زمانی؛
حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی در خصوص رویکرد سازمان تبليغات اسلامي در چهلمین سال‌روز تشکیل این سازمان نكاتي را مطرح كرد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه صبح‌گاهی «سلام تهران» که دوم تیر از شبکه پنج سیما پخش شد، در خصوص وظایف این سازمان، یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی در ابتدا برای سازماندهی تبلیغ دینی به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد. آنچه مردم از فعالیت‌های این سازمان می‌شناسند، عمدتا حضور مبلغین، فعالیت‌های قرآنی و تربیتی، مساجد و هیئت‌ها است. علاوه بر این سازماندهی و توانمندسازی این مجموعه‌ها و گاهی مواقع حمایت‌های مادی، معنوی و رسانه‌ای جزء وظایف ماست.
«حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی» در «میز روز» برنامه سلام تهران ی
وياوبهبه دو حوزه تبلیغ اصیلبه دو حوزه تبلیغ اصیل و تبلیغ نوین در فعالیت‌های سازمان تبلیغات اشاره کرده و گفت: امیدواریم در چهل ساله دوم انقلاب از طریق نگاه جدید و جوان حاکم در سازمان تبلیغات با حضور آقای قمی، نظامات تحولی بیشتری پیگیری شود. در سازمان تبلیغات دو بال فعالیت داریم. یک حوزه، حوزه تبلیغ اصیل در زمینه قرآن، مسجد، هیئت و ... است. اینجا برای انتقال معارف دینی با مردم مواجهه مستقیم داریم. حوزه دیگر فعالیت ما، حوزه تبلیغ نوین است. فعالیت حوزه هنری در تولید فیلم و کتاب و سایر عرصه‌های هنری به کمک ارائه مباحث دینی می‌آیند. در تبلیغ نوین، یک بخش از فعالیت‌های مهم در رسانه‌هاست. رسانه به عنوان یک بعد از فعالیت‌های تبلیغی، اثرگذاری می‌کند. مدیریت‌های سابق هم در حوزه رسانه فعالیت‌هایی داشتند. ما تبیان را داشته و داریم. خبرگزاری مهر از خبرگزاری‌های موفق است. از بازیگران بزرگ تا میکرو رسانه‌ها و مجموعه‌های مختلف دیگر در حوزه تبیلغ نوین فعال هستند.
وی با بیان رویکرد این سازمان در چهلمین سالگرد تأسیس‌اش، خاطرنشان كرد: یک نظام و سند تحولی در سازمان تدوین شده که راهبردها و رویکردهای آن را تغییر داده است. ما معتقدیم دوره جدید، دوره نظامات تعاملی‌ هم در رسانه و هم در تبلیغ چهره به چهره است. رویکرد اجتماعی شدن تبلیغ را مدنظر داریم. تبلیغ با حضور اجتماعی در بین مردم، باید صورت بگیرد. مبلغین ما با عمل به سنت نبی اکرم(ص) باید در بین مردم زندگی کنند و دغدغه همه مسائل آنان را داشته باشند. لذا این ایام بیشتر شاهد این هستید که طلبه‌ها در سیل، زلزله، کرونا و سایر فعالیت‌های جهادی با قوت بیشتری در کنار مردم هستند. مردمی شدن تبلیغ برای سازمان، بسیار مهم است.
معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص نقش و جایگاه بانوان در سازمان تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: کلیدی ترین عاملی که امروز می‌تواند تبلیغ دین در نظام اسلامی را برای مردم شیرین و جلوه‌گر کند؛ مسئله پیشرفت انقلاب و تمدن اسلامی‌ست. اراده‌های مردم، مهم‌ترین محور برای پیشرفت است. بانوان هستند که می‌توانند اراده‌ها را در تمام مسائل جامعه به سمت پیشرفت و قله‌های تمدن حرکت دهند. اگر چه خانم‌ها از نظر آماری نیمی از جمعیت کشور هستند؛ اما واقعیت این است که اثر صددرصدی در خانه و خانواده و جامعه دارند. لذا امامین انقلاب بارها فرمودند در پدید آمدن و دوام یک فعالیت اجتماعی اگر بانوان نقش نداشته باشند، به نتیجه نخواهد رسید. در ساختار گذشته سازمان تبلیغات، حوزه بانوان چندان تقویت شده نبود. الان در ساختار دیده شده و تقویت شده. یک نظام شبکه‌ای، تحت عنوان نهضت پیشرفت بانوان در کشور شکل گرفته. مجموعه‌ای از برنامه‌ها هم در موضوعات مختلف برای بانوان در حال انجام است..

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار