کد خبر: 1052965
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
نخستین اشاره رئیسی به ترکیب کابینه خطاب به دولتمردان فعلی بود: «ممکن است من را قبول نداشته باشید، اما باید کرامت مردم را حفظ کنید. این شرط حضور در کابینه شایسته‌سالار من است.» ترکیب کابینه همواره دو مترصد دارد. دلسوزانی که نگران حضور قبیله جاه‌طلب قدیمی در پست‌های دولتی‌اند و جاه‌طلبان فرصت‌طلبی که نگران از دست‌دادن این جایگاه‌ها هستند! حالا رئیس‌جمهور منتخب به نوعی هشدار داده است که متقاضیان و مشتریان کابینه جدید باید از قبل نشان داده باشند که دست در گردن روابط ناسالم اداری و رانت و فساد ندارند: «هر گونه روابط ناسالم اداری، ظلم، فساد و روابط غیر عادلانه را بر خلاف کرامت انسان می‌دانم.» رئیسی هر چند با این سخنان به مدیران ارشد و میانی دولت وعده‌ای برای باقی‌ماندن در مناصب فعلی دولتی نداد، اما از این امر هم برحذر داشت که کسی را به خاطر رأی به فلانی یا بهمانی بدون توجه به شایستگی‌هایش حذف کنند: «در ادوار گذشته برخی را به‌خاطر رأی به یک فردی در ادارات اذیت می‌کردند، اما ملاک در دولت ما شایسته سالاری است.»

سرویس سیاسی جوان آنلاین: رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر اینکه برای همه کسانی که در جای جای دولت مشغول کارند، قبول داشتن بنده شرط کار و باقی ماندن در دولت نیست، ولی حفظ کرامت مردم شرط است، تصریح کرد: «همه بدانند باید کرامت مردم را حفظ کرد و هیچ‌کس حق ندارد به کرامت مردم کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد کند.»

سیدابراهیم رئیسی عصر دیروز در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: «کرامت اکتسابی نیازمند کار، تلاش، فکر و اندیشه است و مقام کرامت اکتسابی مال انسان‌هایی هست که دل و جان و اخلاق را به حجت خدا و آیات قرآن و انسان‌های برخوردار از کرامت دوخته باشند.»
رئیسی با بیان اینکه شهدای ما اول به کرامت رسیدند بعد به شهادت، گفت: «چنین انسانی، انسان با کرامتی است و پیامبر و امامان آمده‌اند انسانی مثل ابوذر و سلمان و مقداد بسازند که جز خدا نبیند.»
رئیس‌جمهور منتخب گفت: «همه جهانیان مدعی خدمت هستند، ولی یک خدمت مادی‌گرایانه است که نگاه منفعت‌گرا به خدمت دارد و خدمت دوم، خدمت از نوع انسان‌دوستی است که آن هم با نگاه اومانیستی انجام می‌شود و می‌گوید دلم سوخت و به فلانی کمک کردم و به او کار دادم که این نوع دوستی و خدمت هم بد نیست، ولی ما در محضر امام رئوف سخن از خدمت سوم داریم و آن خدمت برای خداست و به دیگران توجه کردن در پرتو خدادوستی است.
رئیسی با بیان اینکه در نظام اسلامی دولت خدمتگزار مردم است نه منتگذار به مردم، گفت: «در دولت اسلامی باید کارگزاران خود را خدمتگزار مردم بدانند و امروز در مدیریت حرف از مشتری مداری می‌زنند.»
حفظ کرامت مردم شرط کار در این دولت است
رئیس‌جمهور منتخب گفت: «همه بدانند باید کرامت مردم را حفظ کرد و هیچ‌کس حق ندارد به کرامت مردم کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد کند. ما در تحولی که ایجاد شده باید محور کارمان عدالت باشد و مردم رأی به تحول دادند تا در کشور تحول به نفع سفره و کسب و کار مردم و ارز‌های انقلاب اسلامی ایجاد شود. خواست مردم آن است که ما به عنوان دولت اجازه ندهیم کوچک‌ترین حقی از مردم ضایع شود و بنده به عنوان نماینده ملت اجازه نخواهم داد هیچ‌کدام از حقوق ملت ضایع شود. محور در حفظ کرامت، عدالت اقتصادی است. یعنی تقسیم ظرفیت‌های کشور و امکانات براساس عدالت و در حوزه آموزش، عدالت آموزشی و در حوزه اجتماعی، توجه به عدالت اجتماعی و در حوزه سیاست داخلی و خارجی، توجه به کرامت مردم.»
در مذاکره‌ها کرامت مردم اصل است
رئیسی با تأکید بر اینکه در هیچ نشست و گفتگو و مذاکره‌ای نباید کرامت و عزت ملت ایران مخدوش شود، تصریح کرد: «در سیاست داخلی و خارجی و نوع تعامل با کشور‌ها محورمان حفظ کرامت و عزت ملت ایران خواهد بود. ما روابط ناسالم عدالتی و فساد و ظلم و هرگونه روابط غیر عادلانه را خلاف کرامت انسان می‌دانیم و فرهنگ رضوی باید فرهنگ گفتمانی کشور باشد.»
اولویت من واکسیناسیون است
رئیس‌جمهور منتخب ضمن تأکید بر اینکه مردم اگر در صحنه باشند حتماً با مدد الهی در این کشور عدالت اجرایی خواهد شد، گفت: امروز اگر می‌بینیم مردم نسبت به بلای کرونا در آسیب قرار گرفته‌اند در دولت برنامه‌مان این خواهد بود که در اسرع وقت واکسیناسیون عمومی انجام شود و این یکی از برنامه‌های فوری ما خواهد بود که از روز اول دنبال می‌کنیم تا از جسم و جان مردم صیانت شود، زیرا موضوع کرونا مردم را نگران کرده است.»
محور انتخاب همکاران دولت، شایستگی است
رئیسی با بیان اینکه در ادوار گذشته اگر کسی در دولت مسئول می‌شد، کسانی که به نحوی به او رأی نداده بودند یا به او محبتی نداشتند، در ادارات و سازمان‌ها برای‌شان مسئله ایجاد می‌شد، گفت: «محور ما در انتخاب همکاران شایستگی است و حقیقتاً می‌خواهیم محور توجه به شایستگی‌ها در همه شئون در ادارات و سازمان‌ها باشد.»
رئیسی ضمن تشکر از مردم به دلیل شرکت در انتخابات در شرایط کرونایی، اظهار داشت: «از کسانی که در ساعات اولیه به دلیل مشکلات اخلال در سیستم که برای آنان مشکل پیش آمد و در صف‌های طولانی معطل شدند، عذرخواهی می‌کنیم و از عزیزانی که در خارج کشور در برابر حرکت ناشایست عده‌ای از خدا بی خبر مورد آزار قرار گرفتند، ولی رأی خود را در صندوق انداختند، تشکر می‌کنم و باید از دولت‌های مدعی حقوق انسان پرسید که چرا برای کسانی که به قصد رأی دادن آمدند، امنیت ایجاد نکردید و آن‌ها مورد آزار و اذیت قرار گرفتند که این حتماً باید جبران شود.» رئیس‌جمهور منتخب همچنین گفت: «خود را خدمتگزار همه مردم اعم از کسانی که به من رأی دادند و کسانی که به عزیزان دیگر رأی دادند و هم کسانی که موفق به رأی دادن نشدند می‌دانم. حضور مردم که افرادی در تحلیل‌هایشان می‌خواهند آن را کم حساب کنند، حضور بسیار باشکوه و پرمعنایی بود و باید شکرگزار خداوند باشیم و بنده سر بر آستان ربوبی بسایم.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
1
0
همانطوری که مقام معظم رهبری فرموده اند موسم انتخابات تمام شده و می بایستی همه مردم در تشکیل دولت قوی و مردمی آیت ا...رئیسی و موفقیت ایشان در رفع مشکلات و گرفتاری مردم به ایشان کمک نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
دست درخواست کمکی به سوی مردم دراز نشده، رای می خواستند که دادیم، بقیش سفره است و خودشون
asghar
|
Canada
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
1
0
باسلام و صبح بخیر . اقای رییسی درود بر جنابعالی با این سخنرانی ایرانیان را خوشحال و دشمنان ایران اسلامی را به جهنم . به امید خدا و با همت یارانت این کشور در اینده نزدیک یک کشور نمونه خواهد شد . انشالاه .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار