کد خبر: 1052964
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
پیونگ‌یانگ:

خواهر رهبر کره‌شمالی که از او به عنوان نفر دوم تصمیم‌گیری در پیونگ‌یانگ یاد می‌شود، انتظارات امریکا درباره گفتگو‌های بین دو کشور را «بیهوده و «اشتباه» خواند.
روز دو شنبه «سونگ کیم» نماینده امریکا گفت که حاضر است بدون پیش‌شرط با مقام‌های کره‌شمالی «در هر جا، در هر زمان» دیدار کند و ابراز امیدواری کرده بود که پیونگ‌یانگ به زودی واکنش مثبتی برای ازسرگیری مذاکرات خلع سلاح اتمی نشان دهد. پیش از «سونگ»، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم اظهارات کیم جونگ اون مبنی بر اینکه کره‌شمالی باید هم برای گفتگو و هم برای رویارویی آماده باشد، به‌عنوان «نشانه‌های قابل توجه» توصیف کرده بود، ولی نفر دوم کره‌شمالی آب سردی روی این برداشت‌ها ریخت.
«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی دیروز در واکنش به این موضع‌گیری گفت: «من اخباری را شنیدم مبنی بر اینکه مشاور امنیت ملی امریکا گفته بود مواضع [کره‌شمالی]در قبال امریکا را سیگنالی جالب توجه می‌داند.» او گفته که انتظارات امریکا از مذاکرات، آن‌ها را به ناامیدی بیشتری فرو خواهد برد.
‌به گزارش رسانه دولتی کره‌شمالی (KCNA) خانم کیم توضیح داد: «به نظر می‌رسد که ایالات متحده، این وضعیت را به نحوی که برای خودش دلگرم‌کننده باشد، تفسیر کرده است. این انتظارات، که آن‌ها (امریکا) به اشتباه برای پناه‌بردن انتخاب می‌کنند، آن‌ها را به ورطه استیصال و ناامیدی بزرگ‌تری می‌کشاند.»
روز دو شنبه وزارت اتحاد کره‌جنوبی هم ابراز امیدواری کرد که گفتگو‌ها با همسایه شمالی این کشور درخصوص مسائل دوجانبه و همچنین خلع سلاح اتمی از سر گرفته شود. «جو بایدن» رئیس‌جمهور امریکا هم ماه قبل در حالی از عزم خود برای دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی سخن گفت که دیروز کاخ سفید اعلام کرد، بایدن فرمان وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با کره‌شمالی را برای یک سال دیگر تمدید کرد؛ فرمانی که یک اساس قانونی برای اعمال تحریم‌های متعدد علیه برنامه اتمی کره‌شمالی محسوب می‌شود.
جو بایدن گفته است: «وجود و خطر گسترش مواد اتمی قابل استفاده در تسلیحات در شبه‌جزیره کره و اقدامات و سیاست‌های دولت کره‌شمالی همچنان تهدیدی غیرمعمول و خارق‌العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد امریکا محسوب می‌شود. از این رو من فرمان وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با کره‌شمالی را که در سال ۲۰۰۸ میلادی اعلام شده بود، برای یک سال دیگر تمدید می‌کنم.»‌اگر بایدن این فرمان را تمدید نمی‌کرد، این وضعیت اضطراری ۲۶ ژوئن سال (پنجم تیرماه) سال جاری میلادی منقضی می‌شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار