کد خبر: 1052944
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
هادی عسگری

ایران در بیست و دومین نمایشگاه کتاب بغداد، حضور گسترده‌ای داشت، بزرگداشت شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، یکی از ویژه‌برنامه‌های ایران در این نمایشگاه بود.
دیدار با رؤسای نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد و رایزنی فرهنگی جهت گسترش مراودات فرهنگی بین دو کشور، رونمایی از سه عنوان کتاب، ویژه‌برنامه «گرامیداشت شهدای مقاومت: شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس»، ویژه‌برنامه «روز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران»، معرفی صنعت نشر ایران و معرفی طرح گرنت از جمله فعالیت‌های غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد بود.
خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و مؤسسه بین‌المللی ابرار معاصران در غرفه‌ای به مساحت ۱۰۰ مترمربع با حدود هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب در قالب ۱۳هزار جلد با موضوعات دین، هنر، ادبیات پایداری و مقاومت، شعر، ادبیات معاصر و کلاسیک و ایران‌شناسی از ۲۸ ناشر ایرانی به زبان‌های فارسی و عربی میزبان بازدیدکنندگان عراقی بود. همچنین نمایش کتاب‌هایی که درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان عربی ترجمه و چاپ شده بود، استقبال پرشور بازدیدکنندگان را به همراه داشت.
غرفه ایران در بیست و دومین نمایشگاه کتاب بغداد، در طول حضور در این نمایشگاه از سه عنوان کتاب رونمایی کرد. کتاب‌های «از چیزی نمی‌ترسیدم» دست‌نوشته سردار حاج قاسم سلیمانی، «محمد مثل گُل بود» تألیف غلامرضا حیدری‌ابهری و «از گذشته ادبی ایران» تألیف عبدالحسین زرین‌کوب به زبان عربی، آثار رونمایی شده بودند. دیدار‌ها و رایزنی‌ها با رؤسای نمایشگاه و ناشران مطرح کشور‌های دیگر، همچنین معرفی صنعت نشر ایران، معرفی طرح گرنت و دعوت از ناشران خارجی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از جمله فعالیت‌های غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد بود. آژانس ادبی دایره مینا نیز در این دوره از نمایشگاه برای اولین بار حضوری فعال داشت و توانست درخصوص حق امتیاز پنج عنوان کتاب کودک با انتشارات مصابیح عراق به توافق اولیه دست پیدا کند و برای همکاری با ناشرانی از کشور‌های عراق، مصر، اردن، لبنان و امارات نیز به توافق برسد. لازم به ذکر است نمایندگان انتشارات جامعه المصطفی به نمایندگی از سایر ناشران ایرانی به ویژه ناشران قم در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران حضور فعال داشتند.
بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد با حضور حدود ۷۴ ناشر عراقی و ۲۲۸ ناشر خارجی از کشور‌های ایران، تونس، لبنان، مصر، اردن، امارات، ترکیه، ایتالیا، لیبی، سوریه، عربستان سعودی، کویت و سودان در محل نمایشگاه‌های بغداد برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار