کد خبر: 1052905
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور در گفتگو با «جوان»:
با شروع سال جدید، سازمان بسیج سازندگی کشور برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده تا علاوه بر مدیریت گروه‌های جهادی در بهبود شرایط اقتصادی کشور هم تأثیرگذار باشد. به همین دلیل سرهنگ حمیدرضا الله بداشتی، جانشین سازمان بسیج سازندگی کل کشور در سفر به استان‌های مختلف به بررسی وضعیت نیرو‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها پرداخته است. به همین بهانه سراغ ایشان رفتیم تا در گفت‌وگویی از برنامه‌های بسیج سازندگی برای سال جدید بیشتر آگاه شویم.

با شروع سال جدید، سازمان بسیج سازندگی کشور برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده تا علاوه بر مدیریت گروه‌های جهادی در بهبود شرایط اقتصادی کشور هم تأثیرگذار باشد. به همین دلیل سرهنگ حمیدرضا الله بداشتی، جانشین سازمان بسیج سازندگی کل کشور در سفر به استان‌های مختلف به بررسی وضعیت نیرو‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها پرداخته است. به همین بهانه سراغ ایشان رفتیم تا در گفت‌وگویی از برنامه‌های بسیج سازندگی برای سال جدید بیشتر آگاه شویم.

با اینکه بسیج همیشه در کنار مردم بوده و در اتفاقات و حوادث و به‌خصوص نیاز‌های جامعه نشان داده همیشه در صحنه است، برای سال جدید بسیج سازندگی چه برنامه‌هایی دارد؟
حضور بسیج و خدمات‌رسانی‌های آن، مختص امروز و دیروز نیست و نمی‌توانیم خدمات‌رسانی‌های این مجموعه مردمی را محدود به زمان و مکان کنیم. امروز با افتخار مردمیاری و مردمداری در اولویت برنامه‌های بسیج و سپاه قرار گرفته و خدمت خالصانه به مردم توفیق الهی به همه بسیجیان، مدیران و مسئولان در مجموعه بسیج و سپاه است.
بر همین اساس امسال هم کمافی‌السابق، بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی بسیج به عنوان میدان‌داران عرصه محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی، در خط مقدم خدمت به مردم در مناطق محروم کشور هستند.
به نظر شما اولین نیاز برای رفع مشکلات چیست؟
با روحیه جهادی بن‌بست‌ها از بین می‌رود و امروز حل مسائل و مشکلات موجود کشور با روحیه و عمل جهادی و انقلابی امکان‌پذیر است. مردم در تمام شرایط سخت و بزنگاه‌ها پشتیبان انقلاب و رهبری بودند که تقدیم هزاران شهید و جانباز در دوران دفاع مقدس، مبین نقش بی‌نظیر و خطیر مردم در دفاع جانانه از کشور است.
بنابراین همه ما وظیفه داریم با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود و با روحیه جهادی و انقلابی، با تمام وجود برای محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی در مناطق محروم تلاش کنیم.
کشور مشکلات اقتصادی زیادی دارد، بسیج سازندگی برنامه‌ای برای ورود به این عرصه و کمک به بهبود شرایط دارد؟
سال‌هاست عنوان می‌شود توجه به تولید داخل و حمایت از تولیدکننده ایرانی باید در دستور کار همه نهاد‌ها و سازمان‌ها باشد. باید اقتصاد مقاومتی را باور داشت و با اتکا به ظرفیت‌های بی‌نظیر کشور در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی برای جهش تولید در کشور تلاش مضاعف کرد.
کمک به جهش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه‌های محوری بسیج سازندگی کشور در سال جاری است که توانمندسازی مردم، کمک به ایجاد کارگاه‌های کوچک و زودبازده و احیای واحد‌های راکد و نیمه تعطیل در مناطق مختلف کشور در سال جاری تداوم خواهد داشت.
کیفی‌سازی و حمایت و پشتیبانی از حرکت‌های جهادی و گفتمان‌سازی جهادی در جامعه از جمله برنامه‌های اولویت دار بسیج سازندگی در حوزه جهادی است.
نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در شرایط سخت کرونایی مبین کارآمدی بسیج بود و نشان داد بسیج تبدیل‌کننده تهدید‌ها به فرصت است.
امروز در کنار جبهه مقاومت، جبهه عظیم خدمت‌رسانی به محرومین شکل گرفته که گروه‌های جهادی بسیج، رزمندگان جبهه مبارزه با فقر و محرومیت هستند.
به شما قول می‌دهم استمرار خدمت نیرو‌های بسیج سازندگی باعث امیدآفرینی بین مردم خواهد شد.
وضعیت عملکرد بسیج سازندگی در استان‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
اتفاقاً چند روز پیش سفری به استان سمنان و دیداری با مسئولان و جهادگران این منطقه داشتم که اگر مشت را نشانه خروار بدانیم باید بگویم دوستان با قدرت تمام در حال پیشبرد کار‌ها و برنامه‌ها هستند.
در این سفر عملکرد بسیج سازندگی استان بررسی شد که هدف ما دستگیری و کمک به تحقق اهداف این سازمان در استان‌هاست.
عملکرد خوب بسیج سازندگی استان سمنان نشان از تلاش جهادی این نیرو‌ها در راه خدمت به مردم داشت و استمرار خدمت نیرو‌های بسیج سازندگی باعث امیدآفرینی بین مردم خواهد شد.
البته مطالبات و کمبود‌های بسیج سازندگی استان در این سفر بررسی و نسبت به تحقق این مطالبات پیگیری‌های مورد نیاز انجام شد.
هم اکنون وضعیت گروه‌های جهادی در سمنان چطور است؟
با توجه به آمار‌ها و ثبت گروه‌ها باید گفت ۱۰۴۶ گروه جهادی در سمنان تشکیل شده که متشکل از ۸۳۶۰ جهادگر است. همچنین بیش از ۵ هزار جهادگر در طرح شهید سلیمانی در استان سمنان به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.
البته یکی از اولویت‌های مهم این سازمان رفع موانع تولید و افزایش اشتغال است که در سال گذشته ۴۷۱ مورد بازدید از واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان انجام شد که ۱۸ مورد به طور کامل رفع موانع صورت گرفته و بقیه نیز در دست بررسی برای رفع مشکلات هستند.
عملکرد بسیج سازندگی را در سال گذشته در استان سمنان چطور ارزیابی می‌کنید؟
به نظرم باید امتیاز خوبی به این سازمان داد. چون توانسته است کارنامه بسیار درخشانی از خود برجای بگذارد، به نحوی که در قالب ۴۳۳ صندوق قرض‌الحسنه با ۲۶ هزار و ۷۰۷ عضو در سال گذشته به ۲ هزار و ۲۴۱ نفر وام ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ریالی پرداخت کرده که حدود ۴ هزار و ۹۰۰ شغل از خدمات این صندوق ایجاد شده است.
وضعیت نیرو‌ها در بسیج سازندگی سمنان چطور است؟
نیاز است برای تداوم خدمات دهی به مردم به ویژه نیازمندان در مناطق مختلف نسبت به تأمین نیروی انسانی در این مجموعه برنامه‌ریزی‌هایی انجام گیرد.
با توجه به وجود کار‌ها و برنامه و طرح‌های گوناگون باید گفت این منطقه با کمبود نیروی انسانی در مجموعه بسیج سازندگی مواجه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار