کد خبر: 1052689
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
اروگوئه – شیلی، بازی مرگ و زندگی
حامد قهرمانی

در ادامه رقابت‌های گروه A کوپاآمه‌ریکا بامداد سه‌شنبه دو بازی برگزار می‌شود که ابتدا از ساعت ۱:۳۰ اروگوئه به مصاف شیلی می‌رود و بعد از آن از ساعت ۴:۳۰ آرژانتین رودرروی پاراگوئه قرار می‌گیرد.
شاید اگر چند سال قبل بود، به راحتی می‌شد حکم به برتری آلبی‌سلسته مقابل پاراگوئه داد، اما روند سینوسی آرژانتین در نتیجه‌گیری کار را به جایی رسانده که به هیچ عنوان نمی‌توان روی تیمی که متشکل از مسی و یارانش است حساب باز کرد. آرژانتین این روز‌ها فقط مسی را دارد و ظاهراً اوست که قرار است یک تنه برای کشورش بجنگد. مسی اگر خوب باشد حال تیم خوب است و اگر نباشد آن وقت اوضاع کاملاً به‌هم می‌ریزد.
آرژانتین بعد از دو تساوی ناامید‌کننده در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، کوپا را هم با تساوی مقابل شیلی آغاز کرد و سرانجام مقابل اروگوئه به برتری یک بر صفر رسید. جالب اینکه در تمام این بازی‌ها مسی بیش از توانش برای تیم مایه گذاشت؛ گل زد، پاس گل داد و موقعیت خلق کرد، اما طبیعی است که او یک تنه نمی‌تواند جور آرژانتین را بکشد.
آرژانتینی‌ها صبح سه‌شنبه خوش‌شانس هستند که بعد از شیلی بازی می‌کنند و البته امیدوارند که اروگوئه با هنرنمایی سوارز و کاوانی بتواند شیلی را متوقف کند تا آن‌ها با برتری احتمالی مقابل پاراگوئه راه صعود به مرحله بعد را هموار کنند. لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین با برتری یک بر صفر تیمش مقابل اروگوئه در بازی قبل و درخشش مسی در دو بازی قبلی حالا امیدوارتر از گذشته به صعود فکر می‌کند. او می‌داند که هرچند تیمش ستاره کم ندارد، اما اگر مسی را نداشته باشد کاری از پیش نخواهد برد.
با یک نگاه به جدول این گروه می‌توان دریافت که بازی اروگوئه و شیلی تا چه میزان حساس و سرنوشت‌ساز است، هم برای خودشان و هم برای آرژانتین!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار