کد خبر: 1052686
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
استارت هفته پایانی با خروس‌های مدعی
هفته پنجم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال در حالی از امروز آغاز می‌شود که تیم ملی والیبال ایران بعد از پشت سر گذاشتن چهار هفته پرفراز و نشیب، کار سختی برابر تیم‌های بالای جدولی دارد. هفته‌ای که با رویارویی با فرانسه آغاز می‌شود.
دنیا حیدری

هفته پنجم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال در حالی از امروز آغاز می‌شود که تیم ملی والیبال ایران بعد از پشت سر گذاشتن چهار هفته پرفراز و نشیب، کار سختی برابر تیم‌های بالای جدولی دارد. هفته‌ای که با رویارویی با فرانسه آغاز می‌شود.

لیگ ملت‌های والیبال اگرچه با قبول دو شکست برابر ژاپن و روسیه آغاز شد، اما در پی کسب اولین برد این فصل برابر هلند در هفته نخست و همچنین نتایج مقتدرانه هفته دوم که با سه برد پیاپی برابر کانادا، ایتالیا و بلغارستان همراه بود انتظارات از شاگردان آلکنو بالا رفت، خصوصاً که او با تکیه بر جوانان تیمش و بها دادن به آن‌ها توانسته بود نتایج قابل قبولی کسب کند. انتظاراتی که با برتری مقابل امریکا در هفته سوم بیشتر و بیشتر شد، اما بعد از آن بود که تیم ملی والیبال ایران روندی نزولی را در پیش گرفت و بعد از قبول شکست برابر صربستان و آلمان در هفته سوم، هر سه بازی هفته چهارم را هم واگذار کرد. هفته‌ای که با شکست ناباورانه برابر استرالیایی که هیچ بردی در کارنامه نداشت آغاز شد و با باخت مقابل برزیل و اسلوونی ادامه پیدا کرد تا کار ملی‌پوشان والیبال ایران که در چهار هفته ابتدایی موفق به کسب پنج پیروزی شده بودند با قبول هفت باخت در ادامه سخت‌تر شود.

خروس‌ها، اما شروع خیره‌کننده‌ای داشتند و کار خود را با پیروزی مقابل بلغارستان، آلمان و استرالیا در هفته نخست آغاز کردند. این تیم در هفته دوم طی یک بازی دیدنی موفق به برتری مقابل برزیلی شد که این روز‌ها صدر جدول را از آن خود کرده است. اگرچه صربستان نوار پیروزی‌های این تیم را در دومین بازی هفته دوم پاره کرد، اما پیروزی‌های فرانسه مقابل ژاپن و روسیه از سر گرفته شد. با وجود این زور این تیم در هفته سوم به اسلوونی نرسید و دومین باخت در این دوره از رقابت‌ها برابر اسلونی رقم خورد. فرانسه در ادامه کانادا را از سد راه برداشت، اما برابر هلند تن به شکست داد. امریکا، اما در دومین بازی هفته چهارم حریف این تیم نشد، ولی در آخرین بازی هفته گذشته حریف امروز ایران از عهده ایتالیایی که شاگردان آلکنو مقتدرانه از سد آن گذشته بودند، برنیامد تا بعد از پشت سر گذاشتن باخت مقابل لاجوردی‌پوشان مهیای مصاف با والیبالیست‌های ایران شود.

فرانسه نخستین حریف ایران در هفته پنجم است که فردا مقابل یاران آلکنو راهی میدان می‌شود. تیمی که در هر پست حداقل یک فوق‌ستاره در ترکیب خود دارد و این موضوع می‌تواند برای هر تیمی یک نکته مثبت باشد. فرانسه که در دوره گذشته با ۱۱ پیروزی و چهار شکست به عنوان تیم چهارم راهی مرحله نهایی شد، کار خود را با حضور در رده ششم به پایان برد، اما این‌بار با تکیه بر ستاره‌هایی، چون تونیوتی، بویر، لگاف، انگاپت و گربینیکوف به کسب سکو می‌اندیشد. فرانسه تاکنون هفت مرتبه برابر ایران به میدان رفته که در شش بازی برنده بوده و تنها یک مرتبه برابر والیبالیست‌های ایرانی تن به شکست داده و آن هم جام قهرمانان بزرگ جهان در سال ۲۰۱۷ بود که با برتری ۳ بر ۲ ایران به پایان رسید. آخرین مصاف دو تیم به لیگ ملت‌های قبل برمی‌گردد که فرانسه برابر ایران به برتری ۳ بر صفر دست یافت. اما باید دید در هشتمین مصاف ایران می‌تواند برای دومین مرتبه این تیم را به زانو درآورد و به روند ناکامی‌های خود بعد از پنج باخت پیاپی پایان دهد یا نه.

اگرچه بسیاری از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها به دلیل در پیش بودن المپیک از بازیکنان جوان خود در لیگ ملت‌ها استفاده کرده‌اند، اما فرانسه به‌رغم حضور در المپیک توکیو با تمام ستاره‌هایش راهی ریمینی ایتالیا شده، ضمن اینکه در پی برگزاری چندین بازی تدارکاتی با کیفیت برای حضوری پرقدرت در توکیو است و نیم‌نگاهی نیز به کسب سکو در این رقابت‌ها دارد. حال آنکه ایران به‌رغم تلاش برای کسب سکو بیشترین هدفش در این رقابت‌ها میدان دادن به جوان‌تر‌های تیم است، آن هم برای آمادگی هرچه بیشتر برای حضور در المپیک و دیگر مسابقات بین‌المللی پیش‌رو و صدالبته کسب تجربه.

میدان دادن به بازیکنان جوان تیم برای کسب تجربه تصمیم قابل قبولی از سوی آلکنو است، اما پنج باخت متوالی و عدم مدیریت بازی‌ها، به‌خصوص در دو هفته اخیر باعث شد شاگردان او سقوطی آزاد را در جدول رده‌بندی مرحله گروهی تجربه کنند، به طوری که ایران حالا با کسب ۱۸‌امتیاز از ۱۲ بازی که پشت سر گذاشته در رده یازدهم جدول جا خوش کرده است. حال آنکه در هفته پایانی مرحله گروهی باید با تیم‌های بالای جدولی بازی کند. لهستان که در رده دوم قرار دارد، فرانسه که سکوی چهارم را از آن خود کرده و آرژانتینی که حالا با توجه به نتایج ضعیف دو هفته اخیر ایران سکوی هشتم را در اختیار دارد.
آرژانتین به‌رغم اینکه سه پله از ایران بالاتر است حریف چندان سرسختی نیست که آلکنو و یارانش نتوانند از عهده آن برآیند، اما لهستان و فرانسه تیم‌های قدرتمندی هستند که عبور از سد آن‌ها کار چندان ساده‌ای نیست. صدالبته که ایران سابقه برتری برابر هر دو تیم را در کارنامه دارد، اما باید دید تیمی که به استرالیای بدون برد می‌بازد، می‌تواند در هفته پایانی از عهده سه تیم بالای خود برآید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
0
0
غیرت نداشتند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار