کد خبر: 1052538
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور درباره درخواست وزیرکار از رئیس‌جمهور برای افزایش ۵۰درصدی فوق العاده شاغلان وزارت کار گفت: عدم امنیت شغلی، عقب‌ماندگی مزدی، کاهش قدرت خرید مشکلات کارگرانی است که هیچ کس به فکر آن‌ها نیست.
حمیدرضا امام قلی تبار، در گفتگو با تسنیم درباره شرایط دستمزد کارگران افزود: قشر غریب و بدون حامی حال حاضر کشورمان، این روز‌ها درگیر مشکلات عدیده و تصمیمات غلط و غیرکارشناسی برخی مسئولان پرمدعای است که دانسته یا نادانسته تیشه به ریشه کارگران کم‌توقع و بی‌ادعای این سرزمین زده‌اند. عدم امنیت شغلی، عقب‌ماندگی مزدی، کاهش قدرت خرید، افزایش فاصله طبقاتی، افزایش فقر و از هم پاشیدگی خانواده کارگران، آسیب‌های اجتماعی و ده‌ها مشکلات دیگر رهاورد مدیرانی است که در کمتر از ۱۰ سال، فقر مطلق و فلاکت را برای اقشار آسیب پذیر و کارگران کشورمان به‌وجود آورده‌اند.
وی ادامه داد: در گیرودار ضربات مهلک تورمی که بر اقشار جامعه تحمیل شده است و شکست‌های تأسفبار حمایتی از قشر آسیب‌پذیر جامعه، این روز‌ها خبر‌های تأسفباری به گوش می‌رسد.
امام قلی‌تبار گفت: درخواست وزیر کار دولت تدبیرو امید از ریاست جمهوری بابت افزایش ۵۰ درصد فوق العاده شغل کارکنان این وزارتخانه، در حقیقت تیر خلاص به شعار‌های کسانی است که به گفته خودشان شب‌ها از مشکلات اقشار آسیب‌پذیر جامعه خواب ندارند. پیگیری‌های وزیر و تأکید ایشان به رئیس‌جمهور به این دلیل که در پایان ریاست جمهوری آقای روحانی یک یادگاری از خود به کارکنان یاد شده بدهد، تضاد آشکار با شعار دولتی دارد که از نردبان کارگران و با شعار حمایت از این قشر سکان دولت را در دست گرفته است، اما وقتی در روز‌های بزرگداشت روز کارگر تصاویری را می‌بینیم که رئیس دولت با اکراه از داخل شاسی‌بلند ژاپنی به خط تولید شرکت‌ها می‌رود و از داخل ماشین از کارگران سان می‌بیند، درخواست این چنینی وزیر قابل پیش‌بینی بود که دل کارگران این مرزو بوم را به‌درد آورده است، اینکه چرا رئیس دولت و کابینه به‌جای پیگیری و جبران معیشت کارگران عزیز این سرزمین که حقوق و مزایای آنان جوابگوی یک سوم نیاز‌های حداقلی آنان را پوشش نمی‌دهد به‌فکر کارکنان وزارتخانه‌ای هستند که از نظر معیشت و درآمد به مراتب از کارگران جلوتر بوده و به هیچ وجه دغدغه این قشر را تجربه نکرده‌اند....
وی ادامه داد: کارگران معتقدند توهین این چنینی از سوی این مسئولان به اقشار آسیب‌پذیر جامعه آن هم در واپسین روز‌های مدیریت آنان شائبه این مطلب است که کارگران هرگز از اولویت‌های این دولت نبوده و نیستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار