کد خبر: 1052520
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
شرایط معلولان در آلمان چگونه است؟
اوضاع معلولان در همه جای جهان یکسان نیست و از همه مهم‌تر اینکه در تمام کشور‌های پیشرفته جهان توان‌یابان حتی بیش از قشر درجه اول تسهیلات و خدمات دریافت می‌کنند. آلمان از جمله کشور‌های پیشگام در عرصه خدمت‌رسانی به توان‌یابان است. در آلمان افراد دارای معلولیت حق دارند کمک‌های لازم برای فعالیت‌های اجتماعی و درمان‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند.

اوضاع معلولان در همه جای جهان یکسان نیست و از همه مهم‌تر اینکه در تمام کشور‌های پیشرفته جهان توان‌یابان حتی بیش از قشر درجه اول تسهیلات و خدمات دریافت می‌کنند. آلمان از جمله کشور‌های پیشگام در عرصه خدمت‌رسانی به توان‌یابان است. در آلمان افراد دارای معلولیت حق دارند کمک‌های لازم برای فعالیت‌های اجتماعی و درمان‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند. در هر ایالت این کشور مرکزی برای مشاوره افراد معلول وجود دارد که به طور میانگین هر ماه در این محل گرد هم می‌آیند و در مورد مشکلات خود و راه‌حل‌های آن‌ها صحبت می‌کنند. اگر شما جزو قشر معلول آلمان باشید، کافی است برای دریافت مجوز معلولیت تقاضا بدهید، مسئول دفتر بازنشستگی امور بهداشتی و اجتماعی هر ایالت بلافاصله با درخواست شما و انجام مراحل پزشکی تأیید معلولیت موافقت می‌کند. در صورت صدور مجوز معلولیت فرد می‌تواند از حقوق خاص و تخفیف‌های قانونی بهره‌مند شود. البته میان توان‌یابان کمتر از ۵۰ درصد و توان‌یابان ۵۰ درصد و بیشتر تفاوت صدور مجوز وجود دارد. توان‌یابان در آلمان یک مجوز سبز- نارنجی همراه دارند که با ارائه این مجوز می‌توانند به طور کاملاً رایگان از همه وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. نکته مهم‌تر اینکه شما اگر فرزند معلول داشته باشید طبیعی است که زمان صدور مجوز برایتان کمتر از یک هفته است، اما اگر در اثر یک سانحه مانند تصادف یا بریدگی دچار معلولیت شده باشید اطمینان دارید مجوز‌های مرتبط با توان‌یابان در این کشور کمتر از یک ماه صادر می‌شود.
هر معلولی نیاز به خدمات ویژه مشارکت ضروری دارد؛ به همین دلیل در ایالت‌های آلمان مراکز مشاوره مستقل تکمیلی برای مشارکت وجود دارد که به توان‌یابان مشاوره می‌دهند. همه خدمات مربوط به مشارکت، خدماتی هستند که یک معلول به آن‌ها نیاز دارد و توان‌یابان مختلف بر اساس نوع معلولیت، نیاز به توانمندی و آموزش دارند که بتوانند در زندگی حرفه‌ای، در آموزش یا در زندگی اجتماعی (اسکان، جابه‌جایی و غیره) خودکفا باشند. مراکز مشاوره مشارکت با همین هدف خدمات می‌دهند.
همه نهاد‌های زیرمجموعه دولت باید از افراد دارای معلولیت حمایت کنند تا مشکلاتی را که افراد معلول به دلیل محدودیت‌های خود دارند، جبران شود. این کمک‌ها اصطلاحاً «Nachteilsausgleich» نامیده می‌شود.
افراد دارای معلولیت در تمام ایالت‌های آلمان دفاتر مخصوص خدمات‌رسانی دارند که از خدماتی مانند مراقبت ویژه پزشکی، کمک در یافتن شغل یا ماندن در یک شغل، کمک به پیشبرد امور منزل، کمک‌هزینه‌های مراقبت از کودک، استفاده رایگان از تمام سیستم حمل و نقل عمومی، بازنشسته شدن قبل از موعد مقرر و پرداخت مالیات کمتر برخوردار هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار