کد خبر: 1052504
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
جدا از نمایش نه چندان خوب تیم ملی تکواندوی مردان در رقابت‌های قهرمانی آسیا، عملکرد ضعیف ۲ چهره المپیکی ایران در این مسابقات، نیازمند توجه جدی کادر فنی به مشکلات فنی پیش از اعزام به المپیک است.
 رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا در بیروت پایتخت لبنان با نمایش ضعیف و دور از انتظار تیم ملی مردان ایران به پایان رسید.

تیم ملی تکواندوی مردان ایران بر خلاف تیم زنان که با کسب عنوان تاریخی نایب قهرمانی آسیا درخشش خوبی در این رقابت‌ها داشت، با یک طلای سجاد مردانی، یک نقره امیرمحمد بخشی و تک مدال برنز آرمین هادی پور پس از کره جنوبی و ازبکستان، با ایستادن بر سکوی سومی آسیا، ضعیف‌ترین نتیجه در ۱۹ سال اخیر را کسب کرد.

تیم ملی مردان به عنوان قدرت آسیا در حالی بر سکوی سومی این رقابت‌ها ایستاد که در ۹ دوره قبلی موفق به کسب ۴ عنوان قهرمانی و ۵ نایب قهرمانی قاره کهن شده بود.

میرهاشم حسینی چهره المپیکی تکواندوی ایران و دارنده مدال‌های نقره جهان و طلای بازی‌های آسیایی، سروش احمدی دارنده مدال نقره جهان و مهران برخورداری نیز با نمایشی ضعیف از دور رقابت‌ها کنار رفتند.


اما موضوعی که به افزایش نگرانی‌ها در آستانه المپیک انجامید، نتایج ضعیف آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی دو نماینده المپیکی ایران در این رقابت‌ها بود.
آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی تنها نمایندگان تکواندوی مردان ایران در المپیک توکیو، در رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل نمایندگان کره جنوبی تن به شکست دادند تا در آستانه المپیک نگرانی‌ها بابت نتایج دو نماینده ایران در این رقابت‌ها بیش از پیش شود.


هادی پور در جریان این رقابت‌ها پس از دو برد آسان مقابل حریفان خود از عراق و سوریه، در مرحله نیمه نهایی مقابل هوان یونگ از کره جنوبی ۱۴ بر ۶ شکست خورد و به مدال برنز این رقابت‌ها بسنده کرد.

اما نمایش میرهاشم حسینی دیگر چهره شاخص تکواندوی ایران و یکی از بخت‌های کاروان ورزش ایران برای کسب مدال در المپیک توکیو دور از انتظار بود چرا که وی در همان مبارزه نخست خود مقابل هوجین جون از کره جنوبی با نتیجه ۸ بر ۶ شکست خورد و خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در این میان آرمین هادی پور در شرایطی پا به این میدان گذاشت که اواخر سال گذشته دچار پارگی رباط صلیبی شد، اما به دلیل زمان اندک تا المپیک و قطعی شدن از دست رفتن حضور در توکیو، نتوانست پای خود را جراحی کند تا با همین شرایط سخت و پیچیده خود را مهیای حضور در المپیک کند.

در شرایط فعلی و با توجه به لزوم آماده سازی دو نماینده ایران در توکیو، لازم است کادر فنی تیم ملی با درس گرفتن از شکست هادی پور و حسینی مقابل نمایندگان کره جنوبی، به صورت جدی در مسائل فنی بازنگری و در جهت رفع ایرادات برنامه ریزی کند تا از این میدان تدارکاتی برای کسب موفقیت در المپیک به بهترین شکل استفاده کند و از سوی دیگر نیز به لحاظ روحی و روانی این دو چهره جوان و با آتیه را مهیای حضور در توکیو کند.

میرهاشم حسینی در این رقابت‌ها مقابل حریف کره‌ای ناک اوت شد و هادی پور نیز با وضعیت خاصی که داشت در نهایت به برنز رسید، بدون شک سطح فنی المپیک با حضور برترین‌های جهان قابل قیاس با قهرمانی آسیا نیست و کادر فنی باید از فرصت طلایی باقیمانده تا المپیک به بهترین شکل برای آماده سازی هادی پور و حسینی استفاده کند تا اینبار شاهد موفقیت رشته مدال آور ایران در بازی‌های المپیک باشیم.

نمایندگان تکواندوی ایران در آستانه المپیک برای افزایش روحیه و انگیزه نیاز به حمایت جدی مسئولان ورزش دارند تا در شرایطی خوب راهی این رویداد بزرگ شوند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار