کد خبر: 1052451
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

مسؤول سازمان بسیج رسانهٔ استان قزوین گفت: انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی است و باید به‌عنوان پشتوانهٔ امنیت ملی قلمداد شود؛ رسانه‌ها نباید اجازه دهند دشمنان ملت این فرصت را با سوءاستفاده و با استفاده از انواع و اقسام عملیات روانی و تولید و انتشار مطالب کذب و بی‌پایه به مسئله‌ای علیه امنیت کشور ما تبدیل کنند.

محمد کشاورز، مسؤول سازمان بسیج رسانهٔ استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در رابطه با رسالت رسانه‌ها در ایجاد شور انتخاباتی گفت: مطبوعات و رسانه‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران یک عنصر حقیقی، مؤثر، اجتناب‌ناپذیر و سازنده هستند. با توجه به این‌که نظام ما یک نظام مردم‌سالار و متکی به رأی و نظر مردم است، مسلم است که مردم باید اهل تحلیل باشند تا بدانند که نظام برای آن‌ها چه کارهایی کرده و چقدر مفید بوده است.

وی افزود: آگاه کردن مردم و اطلاع‌رسانی از خدمات ارائه شده، لازم و واجب است و هر چه مردم بیشتر آگاه شوند، سود بیشتری عاید نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

این مسؤول بیان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با جریان‌سازی و برنامه‌های گفت‌وگو محور در خبرگزاری‌ها، سایت‌ها، مطبوعات و کانال‌های خبری در فضای مجازی نقش خود را در این شرایط حساس و خطیر به خوبی ایفا کنند.

کشاورز اظهار کرد: با توجه به این‌که نقد و نظارت، اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف، طرح و تبادل آرا و افکار در جامعه از وظایف اصلی رسانه‌ها در جامعه به شمار می‌رود، متولیان و دست‌اندرکاران این عرصهٔ مهم و خطیر که زبان گویا و قلم توانایی دارند باید مردم را برای حضور حداکثری در انتخابات توجیه و تشویق کرده و شاخصه‌های افراد اصلح را به مردم معرفی کنند.

وی ادامه داد: انتخابات مظهر حضور مردم و مردم‌سالاری دینی است و باید به‌عنوان پشتوانهٔ امنیت ملی قلمداد شود؛ رسانه‌ها نباید اجازه دهند دشمنان ملت این فرصت را با سوءاستفاده و با استفاده از انواع و اقسام عملیات روانی و تولید و انتشار مطالب کذب و بی‌پایه به مسئله‌ای علیه امنیت کشور ما تبدیل کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید مواظب باشند عامل دشمن نشده و کار دشمن را آسان نکنند و همان چیزی را که دشمن می‌خواهد در فضای فکری و فرهنگی جامعه به‌وجود آید، با استفاده از تریبون‌های داخلی به خورد مردم ندهند، زیرا این امر اگر عمداً و با توجه صورت گیرد خیانت بوده و اگر از روی غفلت و ناآگاهی رخ دهد، خطای بزرگی است.

کشاورز تصریح کرد: در نشریات و رسانه‌ها نباید طوری حرف زده شود که مردم به انتخابات دلسرد شده و نسبت به حضور در انتخابات تردید کنند، برای مثال رسانه‌ها نباید به‌علت اختلافات در امور جزئی و کم‌اهمیت و احیاناً شخصی و جناحی، مردم را نسبت به حضور پرشکوه و آگاهانه دلسرد و مردد کنند، بلکه اگر خطایی از طرف مقابل می‌بینند باید دلسوزی کنند و خطا را به گوش آن شخص برسانند و با هوچیگری و دلسرد کردن مردم و شکست اعتماد به نفس مردم و ناامید کردن آنان نسبت به آینده، اشتباه بزرگ و جبران‌ناپذیری را متحمل نشوند.

مسؤول سازمان بسیج رسانهٔ استان قزوین تأکید کرد: رسانه‌ها باید با در نظر گرفتن خدا و با اخلاق‌محوری هم نقاط مثبت و رشد کشور را دیده و مطرح کنند و هم مسائل و مشکلات موجود را با زبان نرم و نقد منصفانه و بدون تخریب مطرح کنند و با انعکاس راهکارهای کارشناسی توسط متخصصین متعهد برای رفع موانع کوشا باشند و ذهن مردم را مشغول مسائل فرعی و حاشیه‌ای نسازند.

وی اضافه کرد: یک مسئلهٔ مهم دیگر، مسئلهٔ فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است که امروزه در سطح جامعه بسیار پرکاربرد و تأثیرگذار هستند، لازم است این فضا را مدیریت کرده و آن را قانونمند کرد، به‌گونه‌ای که هر کس به خود اجازه ندهد بی‌مهابا هر مطلب دروغ یا تهمت و غیبتی را در آن رواج دهد؛ البته رسانه‌های شناسنامه‌دار در این زمینه کمتر دچار خطا می‌شوند و بیشتر کانال‌ها و صفحات مجهول‌الهویه هستند که در این زمینه‌ها مشکل‌ساز می‌شوند.

کشاورز در پایان اظهار کرد: یک مسئلهٔ بسیار مهم دیگر نیز این است که هتک آبروی افراد و تهمت زدن در رسانه‌ها به هیچ وجه در شأن رسانه‌های ما نیست، افرادی که نسبت به نامزدهای مختلف علاقمندی‌هایی دارند، علاقمندی خود را با تخریب و اهانت کردن و متهم کردن دیگران نشان ندهند، بلکه از نامزد مورد علاقهٔ خود با برنامه‌های عملیاتی و راهگشایی که برای مردم دارد، حمایت کنند و از نامزد مورد علاقهٔ خویش در رسانه‌های خود تعریف و تمجید کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر