کد خبر: 1052439
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
دادستان قزوین: بیش از 70 نفر در خصوص انتخابات شوراها در استان قزوین تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند

به گزارش جوان آنلاین به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان قزوین، محمد قاسمی در این خصوص گفت: بر اساس گزارشات واصله از مراجع قضایی استان، این جرائم مربوط به انتخابات شوراها بوده و عبارتست از؛ ۱۰ مورد تبلیغات غیرمجاز کاندیداها و طرفداران آنها در مقابل شعب اخذ رای، ۲۰ مورد خرید و فروش آراء با استفاده خودروهای فاقد پلاک و ۳۰ مورد اخلال در نظم عمـومی و روند انتخابات بوده است.
وی افزود: تاکنون بیش از 70 نفر درباره تخلفات انتخاباتی شوراها در سطح استان در روز برگزاری انتخابات شناسایی و دستگیر شده‌اند، که برخی از این افراد کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و با توجه به جرائم مرتکب شده، برای آنها پرونده قضایی تشکیل و متهان با سپردن قرار تامین آزاد شده‌اند. بدیهی است در صورت استمرار تخلفات و اقدامات غیرقانونی، بازداشت خواهند شد.
دادستان قزوین در ادامه بیان داشت: تاکنون بیش از سی دستگاه وسیله نقلیه توقیف و ده واحد صنفی پلمب شده و مقادیری نیز پول نقد از متخلفان کشف و ضبط شده است.
جانشین ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین در ادامه تصریح کرد: انتخابات نماد قانونمندی و اخلاق‌مداری است، اما برخی کاندیداهای شوراها برای جلب آراء، از خطوط قرمز قانون عبور کرده و مقررات را نادیده می گیرند که این موضوع جای تامل دارد.
قاسمی ادامه داد: با توجه به اینکه تجربه نشان داده که تخلفات انتخاباتی در ساعات پایانی اخذ آراء افزایش یابد، این موضوع به دقت تحت رصد دستگاه قضایی، عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی قرار دارد و در صورت مشاهده تخلف قطعاً اقدامات قانونی اعمال خواهد شد و انتظار می رود مردم نیز در صورت مشاهده تخلفات، مراتب را سریعاً به عوامل اجرایی، نظارتی و قضایی حاضر در شعب اطلاع دهند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان به کاندیدا و هواداران آنها هشدار داد: همانگونه که قبلاً نیز در جلسات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی تاکید شده؛ نگاه دستگاه قضایی در خصوص جرائم انتخاباتی پیشگیرانه است، اما این به معنای چشم‌پوشی از اصرار به ارتکاب جرم نیست و قطعاً در صورت استمرار اقدامات و تخلفات، برخورد دستگاه قضایی با آنها بدون اغماض خواهد بود و حتی در صورت کسب اکثریت آرا، ضمن برخوردهای قضایی، احکام صادره برای تصمیم‌گیری نهادهای متولی بررسی کننده صحت انتخابات ارسال خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر